Werkgroep Red de Wieringermeer voelt zich misleid door de coalitiepartijen. ’Er is geen overeenstemming over verkeersafwikkeling datacenter B1’

• woensdag 14 juli 2021
  • Categorie: , ,

HOLLANDS KROON - MIDDENMEER

De werkgroep Red de Wieringermeer voelt zich misleid door de coalitiepartijen in Hollands Kroon.

Winnie van Galen 14-7-2021

Zo zou er tussen de provincie en Hollands Kroon overeenstemming bestaan over de verkeersafwikkeling voor de bouw van een nieuw datacenter (B1) aan de Cultuurweg in Middenmeer. De coalitiepartijen hadden dat via een amendement duidelijk gemaakt bij de behandeling van het bestemmingsplan over B1 in de raad van eind juni. Maar die overeenstemming is er niet. Uit antwoorden van gedeputeerde Cees Loggen blijkt dat de provincie zich niet kan vinden in het amendement, aldus de werkgroep. Dat werd woensdag duidelijk bij het besluit van de provincie om de bouw van het datacenter voorlopig te blokkeren via een reactieve aanwijzing. „Dit gedrag van de coalitie doet ons denken aan het gedrag van B en W in het ’overleg’ met de zeven West-Friese buurgemeenten. Dat werd door de die gemeenten ook niet echt als overleg ervaren”, aldus de werkgroep.

Noordhollands Dagblad