Zijn demonstranten terroristen? Ad Nuis

• zaterdag 15 mei 2021
  •  Ad Nuis bespreekt NCTV rapport over coronademonstraties (deel 1)

15-5-2021

Onlangs verscheen een rapport van de Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding en Veiligheid (NCTV), Pieter-Jaap Aalbersberg. De eerste zin uit het rapport luidt als volgt: "In het Dreigingsbeeld Terrorisme Nederland (DTN) schreef de NCTV over de aanhoudende en soms intimiderende manifestaties van maatschappelijk ongenoegen sinds de uitbraak van COVID-19. Het is belangrijk om niet te vervallen in generalisaties, maar om juist de verschillende gezichten van de coronaprotesten te beschrijven." Columnist en fotograaf Ad Nuis vraagt zich af, welke aanhoudende en intimiderende manifestaties? Wie intimideerde wie eigenlijk? De overheid duldt geen tegenspraak tegen de coronamaatregelen, stelt Nuis vast, daarom moeten de demonstranten die protesteren worden gedemoniseerd en gemarginaliseerd. "Vanaf dag 1 is voor de harde lijn gekozen. We zijn in een informatie-oorlog beland, waarin maar één waarheid mag worden verkondigd. De tegenstanders van het coronabeleid moeten worden weggezet als gekkies en hooligans en zelfs criminelen of straks misschien zelfs als terroristen." “De overheid doet alsof de maatregelen tegen corona de normaalste zaak van de wereld zijn. Een lock-down, verplichte mondkapjes, scholen dicht en een avondklok. Niet een paar weken maar nu al meer dan een jaar en het ergste moet wellicht nog komen. De overheid vraagt zich nauwelijks af of deze maatregelen nog wel proportioneel zijn, of ze nog wel in verhouding staan tot het doel, een virus bestrijden.” Ja, en dan vinden ze het vreemd dat burgers protesteren? Deze video is geproduceerd door Café Weltschmerz. Café Weltschmerz gelooft in de kracht van het gesprek en zendt interviews uit over actuele maatschappelijke thema's. Wij bieden een hoogwaardig alternatief voor de mainstream media. Café Weltschmerz is onafhankelijk en niet verbonden aan politieke, religieuze of commerciële partijen.

Waardeer je onze video's? Help ons een in de strijd naar een eerlijker Nederland, vrij van censuur en Steun Café Weltschmerz. https://steun.cafeweltschmerz.nl/ Wil je onze nieuwsbrief ontvangen in je mailbox? https://cafeweltschmerz.nl/nieuwsbrief/ Wil je op de hoogte worden gebracht van onze nieuwe video's? Klik hierboven dan op Abonneren!

Cafe Weltschmerz