Sywert van Lienden een psychopaat?,

• vrijdag 28 mei 2021
  • Categorie:
  • Het Ministerie van Hugo de Verschrikkelijke doneerde Sywert van Lienden miljoenen extra voor mondkapjes

Sywert van Lienden een psychopaat?,

24-05-2021

Sywert van Lienden een psychopaat?

Het Ministerie van Hugo de Verschrikkelijke doneerde Sywert van Lienden miljoenen extra voor mondkapjes. Waarom is onduidelijk.
    Nogal wat mensen lezen dit soort berichten, schudden hun hoofd en spreken er hooguit schande van.
    Dat impliceert, dat zoiets niet op zich staat, dat er veel vergelijkbare deals worden gesloten. Was Minister Hugo de Jonge niet ook kortelings ruim 5 miljard kwijt? Kwijt aan niet te traceren corona-uitgaven, of aan spullen waarvan de bonnetjes vergeten zijn bij te voegen. Komt de minister er mee weg door te stellen dat een en ander plaatsvond onder stress en grote werkdruk? Vast wel.

Immers het kabinet is al gevallen en valt nooit tweemaal. Tevens wordt heer Hugo door zijn vakinhoudelijke collega-onbenullen als onmisbaar in de strijd tegen rondvliegende windmolenwieken gezien. Uiteraard weet Mark Rutte van niets; kijk daarvoor naar zijn almaar verder uitdijende puntneus waar het woord Alzheimer opzichtig in de lengte is getatoeëerd.

Let wel, ons parlement wordt geacht de bewindslieden kritisch te beoordelen, maar heeft zich monddood laten maken. Niet slechts recentelijk door het verplicht dragen van een mondkapje, maar door de allang ingeburgerde wurgende fractiediscipline. Opstaan tegen de eigen bewindslieden uit de in ontbinding zijnde coalitie, staat op termijn gelijk aan iets als plaats vergaan: onverkiesbare plek op de volgende kieslijst.

Alle parlementsleden van het nu heersende kwartet partijen staan elkaar te vertrappelen om in het komende, maar o zo moeizaam te vormen kabinet een ereplek op het pluche te kunnen bemachtigen. Dan prevaleert het eigen belang even boven het verstikkende partijbelang. Het begrip landsbelang moet daar nog gegoogeld worden. Het ware woord ‘democratie’ kunnen ze er collectief nog niet eens spellen.

Wat heeft Sywert hiermee te maken? Nou waarschijnlijk heel veel. En als dat klopt weten we hoe het werkt in de veelvuldig bezochte achterkrochten van het Binnenhof.

Kom ik eerst even terug op mijn vorig stukje over psychopaten en het interview van Sander Compagner met Jan Storms in de meest recente De Andere Krant. Storms stelt (en dat is elders bevestigd) dat zeker 21% van de (bedrijf)leiders gewetenloos, of domweg psychopaat is. Dat is ruim 1 op 5.
    Elders in die Andere Krant beweert Tjeerd Andringa dat mensen aan de top niet deugen. Dat de meesten de top bereiken omdat ze chantabel zijn, of op weg daar naartoe chantabel gemaakt worden.

Vul dit eens in voor Sywert. Al heel jong een talent binnen de studentenvakbond LAKS, inmiddels prominent lid van het CDA met gladde en goed uitgestreken gelaatstrekken. Derhalve, de deal die voor de buitenwereld pro deo door Sywert voor de staat zou zijn uitgevoerd, heeft hem blijkbaar per ongeluk13 miljoen euro opgeleverd. Er gaan berichten dat het wel eens 30 miljoen zou kunnen zijn.

Als dit onder de pet was gebleven, hadden betrokken belanghebbenden Sywertje aan de haak. Dan zou hij als toekomstig Kamerlid of bewindspersoon als was in de handen van de VVD en CDA-elite zijn.
    Mede hierom is het gemis van kwalitatieve onderzoeksjournalistiek zo schrijnend. Te veel van vergelijkbare zaken passeren de monddode Kamers, zonder dat de feiten worden blootgelegd. Feiten waarbij gewetenloze, chantabele onbenullen tot grote hoogte kunnen opglibberen.

Nu moet dit soort feiten blootgelegd worden door bv. Follow The Money. Daarom hebben bladen als De Andere Krant, OPN en Gezond Verstand zoveel meerwaarde. Tevens komen o.a. Café Weltschmerz, Een Oorlog reeds Verloren en Alwareness met ontluisterende onthullingen.

Maar alle openbaringen ten spijt, als we niet structureel het staatsbestel met daaraan gelieerd de msm aanpakken, verandert er niets. Het bestaande bestel nodigt slechte mensen en psychopaten uit te disfunctioneren. Foute mensen verander je echt niet, maar een (politiek) systeem kan wel worden veranderd en wel zo dat dit soort parvenu’s juist geen kansen meer krijgen. Een parvenu is een ‘geslaagd’ persoon, die van eenvoudige afkomst, zonder enige beschaving enorm rijk is geworden. Er is een alternatief: ‘Het Alternatieve Staatsbestel’, waar partijen dienend, volksvertegenwoordigers het volk wél vertegenwoordigen en partijpolitieke benoemingen (bewindslieden, burgemeesters, rechters, enz.) niet meer voorkomen.

Had FTM deze schimmige deal met wellicht een fooi van een slordige 30 miljoen niet ontdekt, zou Sywert over 4 jaar vol overtuiging Minister van Dubieuze Zaken kunnen worden. Dan had hij in het belang van zijn chanteurs en daardoor ook in eigenbelang beleid kunnen maken ten koste van de bevolking.

CDA toch, meneer Van Lienden? Met een hoofdletter C als ik me niet vergis?

Rients HofstraPluchen Revolutie