De absurditeit van de maatregelen en het ontbreken van debat in Duitsland.

• maandag 17 mei 2021
  • Duitsland, het voorportaal van een verenigd Europa. Vooruitstrevend in Europese integratie, grootste netto betaler (en grootste handelsoverschot met de rest van Europa, niks is voor niks…) De maatregelen daar zijn, zélfs nu de lente begint, de strengste van Europa. Ons voorland……

16-5-2021

Lees hier een analyse van de huidige politieke en democratische situatie in Duitsland, nog los van de absurde, steeds strengere maatregelen.

Ook in Duitsland zijn de mensen de coronamaatregelen zat. De campagne #allesdichtmachen oftewel #allesmoetdicht maakte furore. Een groep acteurs heeft satirische videoboodschappen ingesproken. (NB Duitse humor is soms wat “lastig” te doorgronden, bekijk de video’s met een knipoog!! 😉  Een groep artsen heeft het initiatief ondersteund en hun solidariteit uitgesproken in serieuzere video’s.

Doel van de campagne is om het debat te openen. Ook onder de acteurs bestaat verschil van mening wat het beste is, net als onder artsen, wetenschappers en politici. Maar als acteurs, artiesten – vertegenwoordigers van het vrije woord – zien zij vooral de beperking van het debat, het vrije woord, als fundamenteel probleem in de samenleving.

“Het gaat ons eerder om het coronabeleid, de communicatie ervan en het publieke debat dat momenteel gaande is. We bekritiseren door middel van satire en ironie. Als we hiervoor op de meest massale manier worden beledigd en bedreigd, is dat een teken dat hier iets uit balans is geraakt.”

Hier vindt u een artikel van corona-kritische journalistieke site https://reitschuster.de/ over beide acties en de commotie die het nu al veroorzaakt.

Meer over de artiestenactie  hier en de ondersteunende artsenactie hier.

#allesdichtmachen
    #niewiederaufmachen
    #lockdownfürimmer

De video’s vindt u op ons YouTube kanaal Vitruswaarheid CLIPS via deze afspeellijst