The Trueman Show #20 met Marijn Poels

• dinsdag 13 april 2021
  •  We spraken over een hoop verschillende thema’s.

13-4-2021

The Trueman Show #20 met Marijn Poels Ik ben deze website aan het uitbouwen tot plek waar alles samenkomt om zo censuur te omzeilen. Alle content is gratis beschikbaar, dus vind je het tof? Doneer dan en help de content en website steeds beter te maken! Voor deze twintigste aflevering ging ik langs bij Marijn Poels in Duitsland, in een oud DDR-dorpje waar hij midden in de woonachtig is. Hier mochten wij verblijven in een boomhuisje op het grondstuk waar ook zijn woning op staat. Super idyllisch en zo enorm toepasselijk voor de onderwerpen waar we over hebben gesproken.
    Marijn is een van origine linkse filmmaker. Zo is hij bekend geworden met zijn films in oorlogsgebieden. Later ging hij een film maken over landbouw en klimaat en kwam hij achter schokkende dingen. Na het uitbrengen van de film zijn er ook bijzondere dingen gebeurd. Zo is hij aangevallen door Greenpeace, moest hij onder politiebegeleiding de bioscoop in geleid worden en nog veel meer. Vanaf dat punt bekeek hij de wereld compleet anders en was dat ook het startschot om nog meer op onderzoek uit te gaan en daar ook meer films over te maken. We spraken over een hoop verschillende thema’s. Marijn heeft enorm veel kennis opgedaan in al zijn jaren reizen, onderzoek doen en films maken. Zo spreken we over NGO’s en hoe zij minder goed zijn dan we denken, uiteraard het klimaat, links en rechts (of eigenlijk de illusie daarvan), de parallelle samenleving, zijn nieuwe docu die 16-04-2021 uitkomt en nog veel meer. Vond je het tof? Abonneer je dan op mijn kanaal en like de video en deel hem met je vrienden en op social media. Samen laten we het echte geluid groeien!

Jorn Luka