Rutte en een selectief geheugen,

• donderdag 1 april 2021
  • Categorie:
  • Hoe kan een leugenachtige premier zich in godsnaam staande houden?

1-4-2021

Is hier sprake van genieten, ergeren of toch gewoon van een ernstige vorm van plaatsvervangende schaamte?

We hebben een premier die geacht wordt de waarheid en niets dan de waarheid te spreken. Niet in het belang van een kleine elite, niet in het belang van de grootste, eigen partij, maar zoals het een echte leider betaamt, in het belang van alle Nederlanders.

Alle fractievoorzitters vallen over elkaar heen om zo mooi en zo scherp mogelijk te verwoorden dat de demissionaire minister president -hier als Kamerlid- in de fout is gegaan. Hij gaf het zelfs op aandrang van alle fractievoorzitters ruiterlijk toe. Evenwel zeer kwalijk. Of er nu toch over Pieter Omtzigt is gesproken, is een incidentje binnen een wereld van giga problemen. Dit is een detail vergeleken met diverse vraagstukken die duizenden burgers (be)treft.

Het in de kou laten staan van de Groningers, de toeslagenouders en het uit de wind houden van Demmink verdient veel meer aandacht en bovenal oplossingen en consequenties dan het ogenschijnlijk geneuzel over de politieke toekomst van Pieter Omtzigt.

Maaaaar... De foto betreffende de tekst “Omtzigt functie elders” van verkenner Ollongren en vervolgens de onvoorstelbare kronkelingen van Mark Rutte doet de vraag rijzen: hoeveel kwalijke zaken, gesprekken en handelingen zijn de laatste 10 jaar Rutte nog steeds onder de pet verstopt? Items waarover de premier ook geheugenverliezend heeft gelogen of blijft zwijgen.

Echter, zeker zo penibel is de vraag of Nederland blij moet zijn met een premier die wellicht aan een vorm van Alzheimer lijdt. Er mag nooit iemand veroordeeld worden betreffende welke ziekte dan ook, maar Rutte zou zo langzamerhand de eer toch echt aan zichzelf moeten houden. Er is een limiet aan de excuuscultuur met de strekking: ‘Dat zit niet in mijn actieve geheugen’ of woorden van gelijke strekking.

Als we alle zware zaken, maar eveneens de essentiĆ«le futiliteiten zoals vandaag, gemakshalve even op een enorme hoop gooien, is er maar 1 oplossing: het AS-systeem. Dan is echte democratie, optimale deskundigheid en daarbij ook volledige transparantie gewaarborgd.

Dan kunnen we terug naar de Omtzigt-soap: indien alle genotuleerde gesprekken vanaf dag 1 worden vrijgegeven voor elk Kamerlid, de pers en alle burgers, kunnen de achterkamertjes definitief dichtgetimmerd worden. Gekonkel achter gesloten deuren moet te allen tijde worden voorkomen. Bewindslieden, Kamerleden en ambtenaren die zich hier schuldig aan maken dienen te worden ontslagen.

Gezien de overlevingskunsten van Mark Rutte in o.a. de dossiers Groningen, toeslagen en Demmink -om me tot slechts deze drie te beperken- zal het eind van dit valse liedje wel weer zijn dat Rutte uit het stof opstaat om op slinkse wijze wederom verschillende partijen zijn 4e kabinet in te rommelen. Groen Links staat al tijden te springen om eindelijk ook eens zoveel mogelijk kiezersbeloftes te breken. Dit om wille van de macht. Ondemocratische macht, nog steeds in ‘onmisbare’ darkrooms in de schaduw van het torentje bekokstoofd, zolang het particratische staatsbestel niet drastisch wordt hervormd.

Tijd om te stoppen met schaamteloze leugenstrategieƫn.

Rients HofstraPluchen Revolutie

Hoe gaat het nu verder met Pieter Omtzigt?

Hij gaat toch hopelijk niet in een blauwe zetel zitten terwijl die Rotte weer M.P. is he?

Ik gun Pieter levenslang wachtgeld. Kan hij lekker met zijn dinnetje en 4 dochters op pad.

Wat een schandalig land is dit!