Raadsvergadering Hollands Kroon 15 april DIGITAAL

• woensdag 14 april 2021

• Hollands Kroon - Donderdag 15 april aanvang 20.00 uur Raadsvergadering Digitaal.

Raad

donderdag 15 april 2021

Locatie:
    Digitaal
    Voorzitter:
    A. van Dam

Agendapunten

Ingekomen stukken (+ memo's)

Op 23 juni 1941 is in het weiland aan de Kanaalweg 5 in Nieuwe Niedorp een toestel van de RAF neergestort. Deze is beschoten door een Duitse nachtvlieger. In het wrak liggen waarschijnlijk de resten van 5 bemanningsleden. Het nationaal programma "Berging vliegtuigwrakken met nog vermiste vliegers uit de Tweede Wereldoorlog" heeft aangeboden het wrak te bergen. De bemanningsleden kunnen hierdoor een eervolle laatste rustplaats krijgen.

Op de voormalige locatie van de openbare basisschool De Zwerm, in de Bosstraat in Winkel, worden 20 woningen gebouwd. Het woningbouwproject ‘Spreeuwenhof’ past niet in het bestemmingsplan. Om deze reden moet het bestemmingsplan worden gewijzigd.

Op het perceel aan de Molenvaart 243 in Anna Paulowna was een schilders- en glaszetbedrijf gevestigd. Het plan is om geen nieuw bedrijf te starten, maar het perceel voor wonen te gebruiken. Hiervoor moet het bestemmingsplan aangepast worden.