Patholoog spreekt zich uit; "Dodencijfers RIVM kloppen niet!"

• zaterdag 3 april 2021
  • Categorie: , ,
  •  Immers, je kunt de doodsoorzaak niet aan de buitenkant vaststellen en dat maakt de registratie feitelijk een wettelijke verplichting tot meineed”.

3-4-2021

Patholoog spreekt zich uit; "Dodencijfers RIVM kloppen niet!" Arts en Patholoog Frank van der Goot is stellig; “Ik ben niet onder de indruk van de cijfers die het CBS en het RIVM communiceren. Ook de Covid-19 dodencijfers kloppen niet. Simpelweg omdat er nauwelijks obducties plaatsvinden in Nederland en daarmee de doodsoorzaak door de arts hoogst onzorgvuldig is. Immers, je kunt de doodsoorzaak niet aan de buitenkant vaststellen en dat maakt de registratie feitelijk een wettelijke verplichting tot meineed”. Stevige taal maar Dr. Van der Goot onderbouwt zijn opvattingen goed. “Artsen zijn uiteraard tegoedentrouw en moeten nou eenmaal iets invullen op het A / B formulier en gaan dan associëren door de keten van causaliteit op te tekenen. Dat doen ze naar eer en geweten maar tegelijk weten ze ook dat ze het niet zeker weten. Dat maakt het juridisch gezien meineed en daarmee worden artsen in een ethische spagaat gezet”. Samen met programmamaker Flavio Pasquino neemt Patholoog Frank van der Goot een video door van het CBS, die uitlegt hoe de doodsoorzaak wordt vastgesteld. De gebruikte casus in de video is al discutabel en zorgt voor een boeiend gesprek over causaliteit en onderliggen lijden. In de corona crisis is dit super relevant omdat het aantal Covid-19 doden van groots gelang zijn om de IFR te bepalen, de Infection Fatality Rate. Hoeveel mensen sterven er daadwerkelijk na infectie? Maar wat als de mensen die overleden het verkeerde label krijgen en aan iets anders overleden? Dr. Frank van der Goot is geen onbekende op tv. Zo maakte hij een NPO serie “ Doden Liegen Niet” over het vaststellen van de doodsoorzaak, waar hij - net als in deze uitzending - betoogd en zelfs aantoont dat de doodsoorzaak veelal onjuist is. Van der Goot is in zowel Klinisch als Forensisch Patholoog en is verbonden aan het Nationaal Forensisch Onderzoeksbureau. Tevens is hij werkzaam in een ziekenhuis waar hij vooral biopten onderzoekt en niet zo zeer obducties uitvoert. In de blckbx uitzending pleit Van der Goot voor meer obductie en meer voorlichting erover. “Eenmaal in de oven is het onomkeerbaar en vaak komen er toch nog vragen achteraf”, legt hij uit. Tevens is hij een groot voorstander voor meer aandacht voor Pathologie in de opleiding tot arts en haalt hij het advies van de Commissie Adema aan, waarin dit ook wordt bepleit. BLCKBX start een onafhankelijk Nieuwskanaal! Wij willen dit gaan doen met een professioneel team, in een ruimere studio en op een eigen platform waar censuur geen grip krijgt. Wil jij dat wij slagen in onze missie? Steun dan dit project zodat we zo spoedig mogelijk voor jou aan de slag kunnen en ga naar https://blckbx.tv/nextstep. Naast ambities is er ook een keiharde noodzaak om een "next step" te zetten. Onlangs is namelijk een tweede video van BLCKBX door Youtube verwijderd op onrechtmatige gronden. Dit is een link naar de betreffende video op Rumble: Daarom gaan we Youtube verlaten maar niet met de staart tussen de benen en ook niet meteen. We doen dat in fases en onderwijl zullen we het onrecht dat ons en eigenlijk ons allemaal is aangedaan juridisch aanvechten maar belangrijker nog…we willen geschiedenis schrijven door aanpassing van de wet ter voorkoming van verdere dictatoriale uitwassen vanuit Big Tech op onze samenleving. Meer en meer mensen zijn zich bewust van de Agenda uitrol; - burgerrechten in een spuitje - de surveillance toename - de testsamenleving - stigmatisering van andersdenkenden - polarisatie - de groeiende censuur. Eerlijke informatie en vrije toegang tot die informatie is de sleutel. Dit brengen we al dagelijks maar we willen meer. Meer uitzendingen zoals je die al van ons kent maar ook een dagelijkse nieuwsbulletin waarin we ander nieuws brengen. Of misschien wel hetzelfde nieuws van een andere kant belicht. Internationale ontwikkelingen of nieuws waarbij de juiste vragen worden gesteld. Wil jij dat wij slagen in onze missie? Ga dan naar onze crowfundpagina en steun dit project zodat we zo spoedig mogelijk voor jou aan de slag kunnen. https://blckbx.tv/nextstep Wil je op de hoogte blijven? Twitter: https://twitter.com/blckbxnews Telegram: https://t.me/blckbxtv Facebook: https://www.facebook.com/blckbxnews Instagram: https://www.instagram.com/blckbx.tv Jij kan helpen met een donatie maar ook door deze video te delen op social media en/of via whatt's app, telegram, signal, messenger, what ever...als de video maar zoveel mogelijk mensen bereikt.

Wat een topper is deze Frank.