Het einde van Rutte

• woensdag 10 maart 2021
  •  Hoogmoed komt uiteindelijk toch voor de val.

Het einde van Rutte

(Door: H. Numan)

Het maakt niets uit of Rutte de verkiezingen wel of niet wint. Okay, liever niet natuurlijk. Hoe eerder hij vertrokken is, hoe sneller we aan een herstel kunnen beginnen. Even zo goed gaat het komende kabinet vrijwel zeker het laatste kabinet-Rutte worden. ALS hij tenminste de grootste partij blijft. Ik heb daar zo mijn twijfels over.

Nederland is een land met coalitieregeringen. In eerste instantie, tot zeer recent, was dat een christelijke coalitie. Er zaten altijd een of meer confessionele partijen in de regering. Ze regeerden met links en met rechts. Ze regeerden altijd. Dat trucje werkte tot in de jaren zeventig, maar elke keer een beetje minder. Waarom? Omdat geloof voor de westerse mens een steeds minder belangrijke plaats inneemt. Dat begrepen de drie belangrijkste confessionele partijen en verenigden zich in het CDA. Daarmee wisten ze uitstel van executie te bereiken. Even zo goed zet de secularisatie van de samenleving door, en werd het CDA steeds minder gelovig en steeds meer een partijbureau. Tot de stekker eruit getrokken werd.

Dat was onder babyface Balkenende. Een van de langst regerende ministers-presidenten. Echt populair was hij zeker niet de laatste jaren. Hij had geen opvolger. Werd uiteindelijk gezien als een kwezel die enkel kon liegen. Herkent u dit een beetje?

Daarna kregen we een kwartje van Kok. De bekende paarse coalitie. Dat was een verademing na een eeuw met de bijbel. In die paarse coalitie vochten de VVD en de PvdA om de positie van belangrijkste partij over te nemen. De PvdA verloor. Ruimschoots. Logisch, als je er over nadenkt. Net doen alsof je een arbeiderspartij bent, is toch even anders dan er een zijn. Spekman deed zijn best met zijn slobbertui en clochard imago, maar niet genoeg mensen trapten daar in.

Toen kregen we de Rutte era. Die komt nu langzaam aan z’n eindje. Op precies dezelfde manier als waarop Balkenende en Kok het verloren: gebrek aan geloofwaardigheid en geen opvolger. Er huilden een paar mensen toen die premiers eindelijk hun ontslag aanboden, maar dat was omdat ze uien aan het pellen waren. Over het algemeen ging er een zucht van verlichting toen die twee plucheklevers eindelijk met koevoeten van het pluche verlost werden.

Dat wil niet zeggen dat Kok en Balkenende slechte premiers waren. Verre van dat. Ze waren over hun houdbaarheidsdatum heen. Plus een gebrek aan geloofwaardigheid. Wees eerlijk, hoe christelijk was het CDA onder Balkenende? Niet echt, om het zeer bescheiden uit te drukken. Rouvoet (is CU, ik weet het) was een kwezel die zelf niet werkte op zondag – maar zijn chauffeur wel liet werken. Dat werkte ietwat contraproductief. Een prachtig voorbeeld van hoe het niet moet. Waarom het een heel goed idee is om de bijbel (en de koran!!!) thuis te lezen en niet op te dringen aan de rest van de samenleving.

Komen we bij Rutte. Hoe gaat hij de verkiezing in? Met de gebruikelijke stoere VVD-taal. Strengere wetten, strengere handhaving, minder migranten, strengere controle daarop. Het gebruikelijke gebazel. Is dat genoeg? Rutte denkt van wel. Tien jaar onafgebroken liegen heeft hem geen windeieren opgeleverd, dus gewoon doorgaan. Het werkt toch?

Dat dachten Balkenende en Kok ook. Inderdaad, meestal werkt het. Maar op een gegeven moment houdt het op. Je kunt veel mensen altijd bedriegen. Je kunt sommige mensen meestal bedriegen. Maar je kunt niet alle mensen altijd bedriegen. Tot die conclusie moeten het CDA en de PvdA nog komen, overigens. Deze pijnlijke les gaat Rutte waarschijnlijk nu (ook niet) leren.

Het CDA heeft niets geleerd, en niets vergeten. Net als de PvdA. Anders zou het niet eerst Hugo de Clown en later Wuppie Hoekstra aanwijzen (verkiezingen in Noord-Korea hebben meer kandidaten en zijn democratischer)  als partijleider. Ze zetten hun beste stemmenkanon Omtzigt liever in de garage dan het risico te lopen om met Wilders te moeten samenwerken.

De PvdA? Ach gut. Dat is gewoon zielig. De lulhannes die voor het grootste verlies ooit zorgde, zit er nog steeds. Al jaren. Want ze hebben niemand anders dan Tobias Asscher… Maar het kadaver begint zo hard te stinken dat ze bij gebrek aan beter Lilianne Ploumen op het spiraaltje schild gehesen hebben. Hoe zielig is dat? Lilianne komt namelijk met een garantie. “Bij verkiezingen minimaal tien zetels.” Is geen probleem, want dat haalt ze nooit.

Lubbers had geen opvolger. Balkenende ook niet. Rutte had er vele, maar moest ze allemaal overboord kieperen. Geen die het langer dan een jaar volhield. Dat werkte prima voor Rutte, maar niet voor de VVD. Dat gebrek aan een opvolger gaat hem de das omdoen. Plus de nogal flagrante verkiezingsleugens. Politici liegen allemaal, dat is bekend. Maar zo bont als Rutte het maakt, is uniek.

Waar kan Rutte met trots op terugkijken? Dat is niet zo gek veel waar hij de verkiezingen mee kan winnen. Hij heeft de soevereiniteit van Nederland weggegeven. Ziekenhuizen efficiënter gemaakt. Als u tenminste onder efficiënter ‘wegbezuinigd’ verstaat. Iedere week komen er tenminste 400 “islamistische” militairen als vluchteling ons land binnen. Ze dragen geen herkenningsplaatje, maar u herkent ze zo. Het coronabeleid is een aanfluiting, en valt volledig onder de verantwoording van Rutte. AOW met 65? Rutte zette daar een vette streep doorheen. De Griekse economie flink gesteund, wat we nooit terug zien en zonder rente. U moet zwoegen, zweten en vooral zwijgen!

Oh, er is iets wat veel kiezers (nog) niet vergeten zijn, en waar Rutte zelf geen herinnering aan heeft. Hij is namelijk de premier die na Seyss Inquart als eerste de avondklok invoerde. En de premier die na Mussert het meeste heeft gedaan om de soevereiniteit op te geven. De kiezer heeft een kort geheugen, maar dit zal die zich zeker herinneren in het stemhokje.

Komen we uit bij de conservatieve kant van de samenleving. Enkel de PVV heeft haar zaakjes prima op orde. Ondanks alle hetze en haat staat Wilders op 30 zetels. Baudet en zijn Forum gaan mogelijk 3-5 zetels halen. In theorie ruim voldoende voor een VVD+CDA+PVV kabinet: 30+20+30=80. Maar of Wilders van die gifbeker gaat drinken? Ik heb zo mijn twijfels. Dat heeft hij al een keer gedaan. Met dezelfde partijen … Alleen echte ezels doen dat, die zijn al partijleider bij de PvdA, SP en GL. Heel misschien als de PVV de grootste wordt, maar dan moet hij opboksen tegen een kabinetsmeerderheid. Die hem haat, en er alles aan doen om hem weer pootje te haken.

Gaan de jaknikkers van Ja21 de Kamer in? Geen idee, ik heb daar nogal mijn twijfels over. Splijtzwammen en coupplegers worden zelden gekozen. Maar in deze nogal roerige tijd kunnen zelfs gecertificeerde krankzinnigen zoals Sylvana Simons en Willem Engel gekozen worden. Dus waarom ook niet? Als Annabelle Nanninga geen politiek opportunist was, was ze niet in de politiek gegaan en zeker niet bij het Forum. Joost Eerdmans heeft een neus voor kansen. Meestal bij een partij die het net niet haalt. Twee politieke nullen op zoek naar domme kiezers en vette beloningen.

Dat zijn mensen waar Rutte wat aan heeft. Want elke stem op Ja21 of de verkapte communisten in Code Oranje is een stem minder voor Wilders, en dus effectief een stem op Rutte. Waarom? De verhouding op die moment is ongeveer gelijk, 30-30. Stel dat u besluit om op Ja21 te stemmen. Omdat u van dikke wijven houdt dat de beste keuze voor het land vindt. Ja21 krijgt 2 zetels. Dat worden dan 2 zetels die Rutte niet meer nodig heeft en Wilders niet krijgt. U ziet, uw keuze voor dikke wijven het vaderland levert u precies op wat u probeerde weg te stemmen.

Ik verwacht dat Rutte net boven Wilders zal eindigen. Wat hij nu doet, is ronduit paniekvoetbal. Maar hij zit aan de knoppen, dus ook de wis knop en de opinie knopjes. Niet de eerste keer dat de PVV erg hoog stond en opeens zonder aanwijsbare redenen stabiel naar beneden zakte. Natuurlijk mag Wilders niet winnen. Dat is een blamage voor Musse.. Rutte. Bovendien, dan wordt Wilders informateur. Ook iets dat Rutte hem kwalijk zal nemen. Al is het voor heel even, want zo lang de VVD en het CDA aan een boycot vasthouden, kan hij geen kabinet vormen.

En dan? Dan wordt Rutte informateur en flanst na een hele lange formatie een superlinks kabinet in elkaar. Een kabinet dat nu al door een overgrote meerderheid van kiezers (links en rechts) wordt afgewezen. Rutte heeft totaal geen probleem met per decreet regeren, dat doet hij nu al. Dus hoe langer de formatie gaat duren, hoe meer hij kan doen. Doen als in ‘uitvreten’.

Er is een tijd van komen, en van gaan. Maar langst regerende premiers houden niet van gaan. Die moeten gillend en schreeuwend naar buiten gegooid worden. Waarbij ze kakelen: zo, probeer die brandende puinhoop maar overeind te krijgen zonder mij! Met het vertrek van Balkenende klapte het CDA in elkaar. Dank zij o.a. Tobias ‘Joodse Raad’ Asscher klapte de PvdA in elkaar. En dankzij Rutte gaat de VVD in elkaar klappen. Als het Rutte lukt om deze verkiezingen te winnen, dan over een paar maanden. Hoogmoed komt uiteindelijk toch voor de val. De val wordt alleen maar groter.

Door:
    H. Numan
    (voor www.ejbron.wordpress.com)

Dochter zei

Hij heeft er wel nog even het vaccinatiepaspoort er door geduwd ism D66 en het CDA. Waarbij De Jinge opmerkt dar hij niemand dwingt deel te nemen aan niet-essentiële zaken zoals festivals of bezoek aan restaurants. En Rutte zegt dat het nu nog niet so is dat je het “nu nog niet” nodig hebt voor winkelbezoek. Israel was een voorloper en de EU en Europa gaat dat achterna. Hoe boosaardig kan het zijn. Moeten de niet-gevaccineerden maar met een gele ster gaan lopen? Ik wil namelijk geen vaccin vanuit mijn geloof. Dat is dus officiële geloofsvervolging.

Over een aantal jaren zal na een gedegen onderzoek blijken, tenminste als er ooit een gedegen onderzoek komt, hoe onze Overheid ons op een schandalige manier heeft benadeeld. Onze kinderen en of kleinkinderen zullen zich afvragen hoe het ooit zover is gekomen dat witte boorden criminelen zo in ons land konden huishouden.
    Het antwoord kan alleen maar zijn: lieve kinderen en kleinkinderen, we verkeerden in een massa psychose en bovendien waren we te dom en te laf om tegen deze criminelen op te treden. Bovendien gaven we iedere verkiezing weer onze stem aan deze criminelen zodat ze ongestoord hun gang konden gaan.

De overgrote meerderheid van het volk is dom. Jammer.

Ik heb een bloedziekte! Moet ik ook een vaccin?
    De huisarts zegt: Ja, natuurlijk. Gekkie.