De tactiek van angst verspreiden werpt vruchten af

• donderdag 18 maart 2021
  • Fraude of geen fraude bij de verkiezingen van 17 maart 2021?

De tactiek van angst verspreiden werpt vruchten af

(Door: “bozeoudeman”)

Fraude of geen fraude bij de verkiezingen van 17 maart 2021? De kiezer heeft gesproken, zal weer lang klinken vanuit de brave staatsmedia en via andere reactionaire partijen en figuren om aan te tonen dat de kiezer het duidelijk prima vindt om op afstand van elkaar te worden gehouden om op die manier zo min mogelijk te kunnen communiceren met anderen; om geen recht te hebben van kritiek uiten op de regering; om als slaven gemuilkorfd door het leven te moeten gaan; om als gevangen te worden gedwongen urenlang in huis te moeten blijven, om slechts enkele van de in oorlogstijd gepleegde misdaden van dit kabinet tegen het volk te noemen.

Maar de kiezer heeft gesproken in de vreemdste verkiezingen ooit in Nederland gehouden: drie dagen kon er worden gestemd? Waarom? Er kon per post worden gestemd door ouderen vanaf zeventig jaar. Waarom? Om het voor die ouderen mogelijk te maken ook hun stem uit te kunnen brengen als het voor hen vanwege ouderdom en of lichamelijke gebreken niet mogelijk was om naar dat stemhokje te komen? Maar om in veel gevallen dus een halve buurt te moeten doorkruisen met de rollator om ergens een nog niet door de PTT verwijderde brievenbus te vinden, is dan niet net zo bezwaarlijk? Hier klopt in de redenatie van de overheid iets niet.

En dat drie dagen? Daar valt helemaal geen chocolade van te maken, om woorden van een oud topman van een partij die fors heeft gewonnen te gebruiken. De partij die via haar minister van Binnenlandse Zaken deze rare bokkensprongen heeft bedacht? Waarom? Omdat in zo een geval gewoon niet veel of zelfs niets meer achteraf te controleren valt? Zie wat voor commotie er in de VS is geweest met dat per post mogen stemmen. Dat was het argument bij uitstek om het dus juist hier niet ook in te voeren als je absoluut fraude bij verkiezingen wenst buiten te sluiten.

Raar is dat juist twee partijen fors hebben gewonnen, de VVD en D66, of zou ik moeten zeggen Rutte en Kaag. Raar is het waarom. Waarom, als het volk dus zo blij is om als schapen opgehokt te zijn, hun vrijheden ingeperkt te zien en nu vast ook straks gedwongen met een dubieus goedje te gaan worden ingespoten, heeft dan de partij van de minister die maandenlang mede met Rutte het gezicht van de coronamaatregelen is geweest juist verloren? Dit is raar en hier klopt dus iets niet.

De winst van Kaag kan verklaarbaar zijn door fraude met de verkiezingen naar Amerikaans voorbeeld, maar ook omdat zij als nieuweling net het stokje van Jetten had overgenomen. Maar dat laatste is dan weer vreemd, omdat Ploumen dat ook net had gedaan en geen grote winst behaalt. Ploumen, die niet medeverantwoordelijk is voor het corona beleid. Je kunt fraude vermoeden, juist ook door de opeens heel erg gewijzigde manier van het stemmen, die zoals ik al stelde door het al jarenlang overal brievenbussen verwijderen door de PTT dus nergens op sloeg.

Dat juist de partij wint met een partijlid dat als minister van Binnenlandse Zaken over dit vreemde reilen en zeilen bij verkiezingen gaat, is curieus. En dat de partij van de man die alle Nederlanders in gijzeling heeft genomen, wint, is dubbel curieus. Terwijl dit dus niet kan handelen om het feit dat de Nederlanders deze stap hebben gezet omdat zij het met dat gegijzeld worden eens zijn, want in dat geval zou de partij wiens minister samen met de premier constant in beeld is geweest voor dit dus dan ‘gewenst’ gijzelen ook gewonnen hebben. Dat dit niet zo is, maakt dat het lijkt dat er ergens iets stinkt.

Dan zal natuurlijk als argument gaan klinken dat Hoekstra niet in staat was om het CDA door een moeilijke tijd heen te leiden, maar dat soort argumenten kunnen even zo goed opgaan voor Kaag en zeker voor Ploumen. Wat blijft, is dat Rutte gigantisch goed scoort en dat als argument daarvoor klinkt dat de kiezers zijn coronabeleid zo geweldig vinden, waardoor het dus vreemd blijft dat het CDA daar niet van profiteerde, terwijl haar minister iedere week samen met die Rutte dat beleid uit de doeken deed.

Wat bovendien eigenaardig is, is dat er drie of zelfs vier nieuwkomers in het parlement komen. Vier stuks wellicht. Vier, die voordien niet in de Kamer aanwezig waren. Als het klopt dat de opkomst hoog is geweest, boven de 80%, dan is dit nog vreemder. Het aantal stemmen dat noodzakelijk is om een zetel te behalen is namelijk volkomen afhankelijk van de grilligheid van die opkomstcijfers. Bij een lage opkomst is dit getal minder hoog dan bij een hoge opkomst.

Bij 100% opkomst van 10 miljoen kiezers is deze 10 miljoen gedeeld door het aantal te verdelen Kamerzetels van 150 bijna 67.000 stemmen per zetel. Bij een lage opkomst van bijvoorbeeld 50% en dus 5 miljoen kiezers, is dit 5 miljoen gedeeld door 150 ongeveer 34.000 stemmen per zetel. Bij een lage opkomst hebben nieuwe partijen cijfermatig een betere kans om een zetel te behalen.

Hoe is het te verklaren dat nu nota bene dan wellicht vier nieuwe partijen de Kamer binnenkomen, waarvan zelfs twee met maar liefst drie zetels, als de voorlopige uitslag klopt? Zoals gesteld, hier lijkt iets te stinken, maar doordat de hele entourage rondom de verkiezingen heel bevreemdend, fraudegevoelig en verwarrend is gemaakt, zal zoeken naar wat er waar precies iets stinkt niet simpel zijn. Wat en of iets stinkt mag ieder voor zich uitvogelen.

Mij verbaast alles wat er plaatsvindt niet, die Nieuwe Orde gewenst bij de superrijken moet en zal er komen, of wij als volk het willen of niet! Zij bezitten vrijwel al het geld en zij bepalen. De rijkste één procent van de wereldbevolking bezit de helft van al het vermogen op aarde. De andere helft is van de andere 99%. Met andere woorden: 75.000.000 (75 miljoen) rijke aardbewoners hebben evenveel als de overige 7.500.000.000 (7,5miljard) planeetgenoten bij elkaar. Bron: Quest 2019

Ben ik een Wappie die fraude vermoedt? Of een onvervalste complotdenker die zich afvraagt of de tactiek van iedere dag angst verspreiden zeer gunstig voor de verspreiders heeft gewerkt? Heeft het grootste deel van de Nederlandse kiezers hierdoor dermate knikkende knieën gekregen, na een jaar lang rampspoed en cowboyverhalen via de staatsmedia, dat men voor de ‘zekerheid’ koos die Rutte met zijn ploeg zegt te garanderen. In dat geval is er bij dat ‘dappere’ volk van achteraf allemaal verzetsstrijders niets meer te winnen.

Door:
    “bozeoudeman”