The Great Reset by the SWARM oftewel “Wisdom of the Crowd”

• maandag 8 februari 2021
  • Categorie:
  •  The Great Reset is feitelijk gaande maar waar leidt die ons naartoe?

8-2-2021

The Great Reset by the SWARM oftewel “Wisdom of the Crowd” The Great Reset is feitelijk gaande maar waar leidt die ons naartoe? We hebben alle macht als we die gebruiken want we zijn met meer, net als een gigantische school vissen, die ongrijpbaar kan zijn voor een rover. De Wisdom of the Crowd wordt deze groepsintelligentie ook wel genoemd die kort gezegd “SWARMING” heet. Hoe kan een school met tienduizenden vissen tegelijk homogeen opereren zonder hiërarchische structuur? Waarom is een hiërarchische groep zoogdieren nooit groter dan 50 individuen? Wetmatigheden uit de natuur leren ons hoe we optimaal zouden kunnen functioneren maar waarom kijken we daar niet naar?

Evert Bleijenberg (auteur van “swarm organisation”) keek wel naar de natuur en was jarenlang onderwater cameraman in Bonaire en beleefde een aha-erlebnis tijdens een filmsessie. “Ik zag duizenden vissen in perfecte harmonie functioneren en vroeg me af…waar zijn hier de managers?” De basis voor het fascinerende boek was gelegd en programmamaker Flavio Pasquino interviewt de gepassioneerde natuurfilmer en business consultant over de “Wisdom of the Crowd”.

Professor Bob de Wit schreef het voorwoord en gelooft sterk in de kansen voor swarming als handvat voor de inrichting van een nieuwe burgermaatschappij i.p.v. de elite-variant van Professor Klaus Schwab, die nogal dweept met The Great Reset. Dat er een Reset komt en al gaande is, is een feit maar waar die heen beweegt is de hamvraag. “Laten we hopen dat dit een swarm beweging wordt waarom de burgers het heft in eigen handen nemen”, zegt Evert Bleijenberg als hij de deur van de studio verlaat.

Meer info over dit boek en project vindt je op https://swarm-organisation.com Wil je meer weten over het boek Society 4.0 van Professor Bob de Wit, kijk dan op https://society4th.org Jij kan helpen met een donatie maar ook door deze video te delen op social media en/of via whatt's app, telegram, signal, messenger, what ever...als de video maar zoveel mogelijk mensen bereikt. Doneren kan via https://blckbx.tv/doneren. Voor meer info kijk op https://blckbx.tv

BLCKBX