Pas na 14.000 Nederlandse coronadoden geven ze toe: we zaten er bij hydroxychloroquine naast

• vrijdag 29 januari 2021

•
    Uit een nieuwe studie die deze maand is verschenen in The American Journal of Medicine blijkt dat een vroege behandeling van coronapatiënten met hydroxychloroquine leidt tot een lagere sterfte, schrijft website The Gateway Pundit. Eerder bleek al uit een studie in 14 Nederlandse ziekenhuizen dat het malariamiddel een gunstig effect heeft bij coronapatiënten. Het risico om op de IC te belanden was ruim de helft (53 procent) lager.

29-1-2021
    Foute beslissing

Een onafhankelijke toezichtraad van Facebook heeft daarnaast geoordeeld dat Facebook een foute beslissing maakte door een bericht over de effectiviteit van hydroxychloroquine te verwijderen. Het bericht, dat betrekking had op het gebruik van het middel in Frankrijk, werd verwijderd vanwege het beleid voor ‘desinformatie en het risico op directe gezondheidsschade’.

Je kunt je nu afvragen hoeveel mensen er zijn overleden als gevolg van de onjuiste beweringen van techreuzen en gezondheidsinstanties over hydroxychloroquine, aldus The Gateway Pundit. In Nederland zijn inmiddels zo’n 14.000 mensen overleden met corona. Huisarts Rob Elens behandelde zijn patiënten er succesvol mee, maar werd teruggefloten door de inspectie. Hij mocht het niet langer voorschrijven.

Censuur is dodelijk

De Amerikaanse arts Simone Gold, al geruime tijd bevlogen pleitbezorger van het middel, reageerde: “Facebook heeft zojuist aangekondigd ‘een fout te hebben gemaakt’ door studies te censureren die aantonen dat HCQ levens redt. Censuur is nooit ‘een fout’. Techdirecteuren hebben er maandenlang bewust voor gekozen om artsen te censureren. Censuur is dodelijk.”

Thierry Baudet twittert: “Ik weet ook nog goed hoe Hugo de Jonge op mij reageerde toen ik erover begon in de Kamer. ‘Kwakzalverij’. Pff.” De FVD-voorman diende vorig jaar een motie in om hydroxychloroquine beschikbaar te stellen voor huisartsen omdat het een ‘verbluffend middel’ is. Coronaminister De Jonge sprak toen van een ‘kwakzalvermotie’.

Johann zei

Wij hebben slechts èèn kwakzalver on ons midden. Hugo de Jonge. Totaal ongeschikt voor deze job.
    Iedereen weet het, alleen ons kabinet niet.

Dochter zei

Het is niet alleen VWS. Het is vooral ook het bolwerk binnen de NHG en KNMG die aan huisartsen adviseert om dit middel niet te gebruiken. Velen lopen helaas mee met het bolwerk binnen de NHG, de KNMG. Is het onwetendheid of zijn ook zij gehersenspoeld? Helaas weten zij vaak niet - net als heel veel burgers - dat dit bolwerk ook onderdeel is van de Cabal! Net als bij VWS.