Klimaathoax – gek met geld, knotsgekke wetenschappers

• woensdag 6 januari 2021
  •  De klimaathoax geeft de klassieke mad scientist de kans zèlf de wereld te vernietigen. Een sprookje à la Frankenstein? Dat helpen we u hopen.

DOOR  · 5 JANUARI 2021

Dat er door Corona even niet al teveel aandacht is voor de klimaathoax komt sommige gekken heel goed uit. In Zweden wordt – betaald door de notoire gek Bill Gates – binnenkort een experiment gestart dat echt meer dan een beetje levensgevaarlijk is. Levensgevaarlijk voor de planeet Aarde en wat zich daarop bevindt, wel te verstaan. Voor alles dat zich op Aarde bevindt.

Vorig jaar schreef ik al eens over een Harvard-project om deeltjes in de atmosfeer van onze planeet te verspreiden die het zonlicht deels tegen moeten houden. Dat staat in Zweden nu op kleinere schaal te gebeuren – als experiment. Betaald door Bill Gates.

In Sweden, plans to fly a test balloon next year are already underway.
    The test balloon will not release any particles into the atmosphere, but “could be a step towards an experiment, perhaps in the autumn of 2021 or spring of 2022.”
    Those experiments may see “up to 2 kg of non-toxic calcium carbonate dust” released into the atmosphere.

Fijn toch? Dan mag Rotterdam zijn kolenoverslag houden, en kunnen oude kolencentrales weer in gebruik worden genomen. Weg met het gejank van de klimaathoaxers?

Graag, maar niet als gevolg van dit soort experimenten alstublieft. Zie daarvoor ook de analyse die ik vorig jaar leverde bij eerdere berichten over dit plan. Vanmorgen informeerde ik bij prof. dr. Kees de Lange – expert op dit gebied – naar zijn opinie over dit experiment. Zijn antwoord liet aan duidelijkheid niets te wensen over:

Al tientallen jaren geleden heb ik uitgebreid gebrainstormd met collega’s over de mogelijkheid om zwavelverbindingen in de atmosfeer te brengen om de zonne-intensiteit te reguleren. We zagen nogal wat bezwaren. De gedachte is dus bepaald niet nieuw.
    Alleen riskant dat een natuurkundige gek er ditmaal mee komt.
    Het is een totale overschatting van wat we over atmosferische chemie en fysica betrouwbaar kunnen voorspellen.

Ook het artikel waar ik dit onderwerp uit viste was niet enthousiast:

Bill Gates is living proof that just because you once did something very smart to make your mark on the world, it doesn’t necessarily make you a smart person.
    (..)
    Having the gall to play God by dimming the sun’s rays and thinking it won’t lead to drastic and unpredictable problems makes that case rather obvious.
    Reuters notes the project – called the Stratospheric Controlled Perturbation Experiment (SCoPEx) – is playing with “something with potentially large and hard-to-predict risks, such as shifts in global rain patterns.”

En ook in ‘groene’ kringen loopt men niet over van enthousiasme (mijn vet, H,):

“There is no merit in this test except to enable the next step,” said Niclas Hällström, director of the Swedish green think-tank WhatNext? said.
    He added, “You can’t test the trigger of a bomb and say ‘This can’t possibly do any harm.’”

En wat je krijgt als je een groep mad scientists combineert met een mad multibillionaire weten we binnenkort ook.

Enfin, voor de liefhebbers van collectieve zelfmoorden: de bedenker van dit plan heeft er een uitgebreid verhaal over. YouTube heeft niets tegen gekken op haar platform, mits politiek correct en voorstanders van Corona-vaccinatie.

De vraag blijft natuurlijk: is dit het risico waard? Natuurlijk niet. Een pietsie teveel calciumcarbonaat en we gaan de dino’s achterna. Hoeveel precies is teveel? Dat wil Dr. Keith proefondervindelijk uitzoeken.

In een verstandige wereld was Dr. Keith met zijn voorstellen over geo-engineering van onze eigen planeet reeds lang geleden opgeborgen in het tehuis voor mad scientists. Dat krijg je met het organiseren van een wereldwijde klimaathoax-hysterie over Global Warming – we hebben ons verstand collectief verloren dat we dit door laten gaan.

Meer over de klimaathoax en het politieke functioneren er van leest u hier op Veren of Lood.