Geert Wilders: Europa pleegt culturele zelfmoord

• donderdag 28 januari 2021
  • Categorie: , , , , , ,
  •  Er zijn Nederlandse politici, die bij alles altijd met de vinger naar mij en mijn collega´s wijzen.

Geert Wilders: Europa pleegt culturele zelfmoord

(Vertaling: E.J. Bron)

“Ikzelf heb me tot Mark Rutte gewend dat hij nooit meer kritiek moet hebben op de rechtsstatelijkheid van Hongarije of de Poolse regering. Ik vind het schijnheilig dat hij anderen beoordeelt, terwijl hij zelf en zijn regering op grond van een rechtsstatelijkheid kwestie tot aftreden werden gedwongen”, zei Geert Wilders, de leider van de Nederlandse Partij voor de Vrijheid (PVV), in een interview met het Hongaarse dagblad “Magyar Nemzet”. De anti-immigratie politicus sprak ook over zijn veroordeling van de gewelddadige bewegingen in Nederland en noemde de Europese immigratiepolitiek culturele zelfmoord.

De coronavirus maatregelen van de Nederlandse regering stuitten in de afgelopen dagen in meerdere Nederlandse steden op verzet van de bevolking en gewelddadige oproer. De door u aangevoerde PVV heeft zich uitgesproken tegen de invoering van een uitgaansverbod, zodat u ook door links bekritiseerd werd dat u persoonlijk verantwoordelijk bent voor datgene wat er gebeurd is. Wat vindt u van die kritiek?

We zijn niet verbaasd. Er zijn Nederlandse politici, die bij alles altijd met de vinger naar mij en mijn collega´s wijzen. De PVV was inderdaad de hele tijd tegen de invoering van een uitgaansverbod; wij hadden vorig jaar november een voorstel gedaan dat door de meerderheid van de Tweede Kamer werd ondersteund. Vorige week heeft de regering echter de noodzakelijke meerderheid gekregen om groen licht te krijgen voor het nachtelijke uitgaansverbod. Ik ben er nog steeds van overtuigd dat dit geen effectief instrument is, het kan de epidemie niet in de gehoopte mate controleren. Een wet is echter een wet en moet nagekomen worden. Wij kunnen onze burgers alleen maar onze ondersteuning garanderen wanneer zij hun geweldloze afwijzing van de maatregelen in overeenstemming met de wet tot uitdrukking brengen. Het is belachelijk en illegaal wat er nu gebeurt, de politie zou daadwerkelijk tegen diegenen moeten optreden die geweld toepassen. Gelukkig vormen die slechts een kleine groep van onze samenleving. Desondanks was het veertig jaar geleden voor het laatst dat we zulke bewegingen in Nederland zagen.

Behalve de invoering van een avondklok heeft de vaccinatiestrategie van de regering in Den Haag boosheid veroorzaakt, omdat zij de laatste in de EU was die begon met een vaccinatie. Wat is er gebeurd?

Niet alleen in de Europese Unie, maar in de hele wereld gaat het mis! We zijn als laatste EU-land met de vaccinatie begonnen en tot nu toe 0,5% van de bevolking gevaccineerd. Ik benadruk: 0,5%. Onze regering heeft dit heel slecht gedaan, het is een schande wat hier gebeurt. Groot-Brittannië heeft de bevolking sinds vorig jaar december continu gevaccineerd, maar ik zou ook Israël als voorbeeld kunnen aanhalen, waar de meeste oudere mensen in principe al gevaccineerd werden.

Natuurlijk kan ik de Nederlandse regering er niet van beschuldigingen dat AstraZeneca niet op tijd vaccins levert. Ze kan er echter wel veel tegen doen dat de al gekochte honderdduizenden vaccins in magazijnen in het zuiden van het land beschikbaar zijn. Waarom gebruiken we ze niet?

Alle landen in de wereld spannen zich in om zoveel mogelijk mensen zo snel mogelijk tegen het virus te beschermen. Waarom doen we dat in Nederland niet? Ik schaam me voor het optreden van onze regering.

De regering-Rutte is onlangs na het schandaal rondom de toeslagenaffaire afgetreden en is nu demissionair. Is dat niet een rechtsstatelijk probleem? Uw regering is een van de luidste critici van Hongarije in de discussie rondom de rechtsstatelijkheid

In het parlementaire debat voor het aftreden heb ik me tot Mark Rutte gewend dat hij nooit meer kritiek moet hebben op de rechtsstatelijkheid van Hongarije of de Poolse regering. Ik heb tegenover hem benadrukt dat hij, als hij in de spiegel kijkt, kijkt naar een politicus die de rechtsstatelijkheid daadwerkelijk heeft geschonden.

Ik vind het schijnheilig dat hij anderen beoordeelt, terwijl hijzelf en zijn regering vanwege een kwestie betreffende de rechtsstatelijkheid tot aftreden werden gedwongen. De minister-president antwoordde niet op mijn voorstel en keek me tijdens mijn toespraak niet eens aan. Ik denk dat hij wist dat ik gelijk had.

Overigens, als u de peilingen bekijkt, zullen de meeste partijen in de Haagse coalitie ondersteuning blijven verliezen. Dit geldt vooral voor de links-liberale partij D66. Het is eveneens een verrassende ontwikkeling dat onze minister van Gezondheid tot enkele weken geleden de leider van het christendemocratische CDA was, dat eveneens regeerde, maar zijn functie neerlegde opdat hij zich uitsluitend kon concentreren op de bestrijding van de epidemie. In principe leidt Mark Rutte de Volkspartij voor Vrijheid en Democratie (VVD). De VVD is de enige regeringspartij die goed uit de peilingen tevoorschijn komt. De kiezers van Rutte zijn loyaal en blijven achter de minister-president staan. Of het u bevalt of niet, de VVD is op dit moment echt sterk, maar datzelfde geldt niet voor de uit vier partijen bestaande regeringscoalitie.

De PVV is ook in de bevolking heel populair, stabiel de op een na grootste partij van Nederland. Hoe gaat het met de verkiezingscampagne te midden van de epidemie? Is het mogelijk dat de parlementsverkiezingen van 17 maart uitgesteld worden?

We zullen verder in de Tweede Kamer blijven werken en in de nabije toekomst zullen er op televisie verkiezingsdebatten plaatsvinden – vermoedelijk zonder publiek. Ikzelf geniet altijd van de campagne in traditionele zin, wanneer ik een bezoek breng aan de steden in het land, onder de mensen ben en met hen praat. Dit is een bijna onmogelijke onderneming dit jaar. De situatie is alles anders dan ideaal, maar als we verkiezingen willen houden, moeten we nu gewoon op een andere manier strijden. Ik zou in ieder geval graag parlementsverkiezingen in maart hebben. Op dit moment is de regering dit ook van mening. In ieder geval is de situatie onvoorspelbaar. We weten niet hoe de epidemie zich de komende weken zal ontwikkelen.

Enkele weken geleden publiceerde u uw verkiezingsprogramma met een sterk zwaartepunt op identiteitspolitiek, de bescherming van traditionele Nederlandse waarden

Klopt. We hebben ons verkiezingsprogramma met de titel “Over jullie” aangekondigd, waarvan het belangrijkste doel is om de levensstandaard van de Nederlandse burgers te verbeteren. Volgens ons omvat dit organisch de beklemtoning van onze nationale identiteit en de uittreding uit de Europese Unie, de “Nexit”. Het laatstgenoemde voorstel is absoluut niet populair in het Nederlandse parlement, maar wij in de PVV denken nog steeds dat we zonder de EU echt de mogelijkheid zouden hebben om vrij over onze wetten en financiën te beslissen, inclusief uiteraard onze immigratiepolitiek. Als we niet de volledige soevereiniteit hebben, kunnen we niet over onze totale identiteitspolitiek beslissen. Een ander doel is het verhogen van de uitgaven voor het gezondheidswezen. Dit is niets nieuws in het programma van de PVV en in de praktijk hebben wij in de afgelopen tien jaar, nog lang voordat er sprake was van corona, bijzondere waarde gehecht aan de gezondheidspolitiek. Werknemers in het gezondheidswezen dienen een hoger salaris te krijgen en onze patiënten dienen een kwalitatief eersteklas verzorging tegen geringere kosten te krijgen. In principe willen wij de uitgavenkant van de Nederlandse staatskas veranderen: minder geld naar het buitenland en meer voor onze eigen burgers.

Met betrekking tot een strenge immigratie heeft de Hongaarse regering ook bondgenoten. Wordt de migratiesamenwerking voortgezet? Vooral nu, waar het Brusselse pakket migratievoorstellen en het integratieactieplan op tafel liggen?

Natuurlijk. Vorig jaar december heb ik een ontmoeting gehad met uw minister van Buitenlandse Zaken, Péter Szijjártó. Een van de discussiepunten was de migratie. We waren het er over eens dat de bescherming van het christelijk-joods erfgoed van Europa van wezenlijk belang is, en we mogen dit niet door een politiek van open grenzen in gevaar brengen. We hebben het ook gehad over de Nederlandse rechtsstatelijkheid kritiek tegenover Hongarije. Op dat moment wisten we natuurlijk nog niet dat de Nederlandse regering zelf verwikkeld zou raken in een kwestie betreffende de rechtsstatelijkheid.

Ik respecteer Péter Szijjártó, ik beschouw hem als een zeer actief en intelligent politicus.

En wat vindt u van deze initiatieven van de Europese Commissie?

Ze bewijzen wat mij betreft dat de economische samenwerking in de EU nu door de politieke unie werd vervangen. De politieke EU wil echter zoveel mogelijk immigranten en gelooft niet in nationale culturen. De islam wordt ook eerder als religie dan als ideologie gezien. Ik denk dat dit een compleet foute opvatting is, en we zouden geen kiesrecht moeten geven aan vreemdelingen. Zelfs bij een dubbel staatsburgerschap ondersteun ik dit niet. Als men het kiesrecht actief of passief wil uitoefenen, kan men slechts één land trouw blijven. Laat me u een ander voorbeeld geven: in Nederland is het geen misdaad om illegaal in het land te zijn. Verbazingwekkend, nietwaar? We zouden op vrijwillige basis en effectief buitenlanders moeten terugbrengen, die nu veilig naar huis kunnen terugkeren. We zien dat bijvoorbeeld veel Syriërs uit Libanon en Jordanië al vrijwillig naar huis zijn teruggekeerd.

Gebaseerd op deze overwegingen stelt de PVV voor om een nieuw ministerie van Immigratie in Nederland op te richten. Het is culturele zelfmoord wanneer wij het zonder uniforme regels aan iedereen toestaan om in ons land te komen.

Ik zeg niet dat er alleen maar criminelen uit landen met een islamitische meerderheid naar ons toe komen, maar we moeten begrijpen dat zij op grond van open grenzen daadwerkelijk oververtegenwoordigd zijn in onze criminaliteitsstatistiek.

Veel mensen in Hongarije weten dat u een Hongaarse vrouw hebt, daarom bezoekt u vaak Hongarije. In hoeverre maakt de epidemische situatie deze reizen onmogelijk?

Helaas was ik vorig jaar augustus voor het laatst in Hongarije. Ik was hier hoofdzakelijk voor ontspanning, maar ik had ook een ontmoeting met minister-president Viktor Orbán.

We hebben bijna dertig jaar lang elke Kerst in Boedapest doorgebracht. Vorig jaar was het de eerste keer dat dit niet het geval was.

Ik kan beloven dat we terug zullen komen zodra de epidemische toestand het toelaat! Ik ontken niet dat ik een beetje bevooroordeeld ben, maar ik denk dat Hongarije een van de mooiste landen ter wereld is. De grote steden en het landschap zijn allebei prachtig. Ik heb ook twee lievelingsgerechten. Kip met paprika en aardappelovenschotel. Als ik uit mijn droom wakker word, kan ik er nog steeds van eten! In werkelijkheid maak ik zelf een heel goede aardappelovenschotel.

Citaat van Geert Wilders: “Nederland. Het kwalijke gespuis van immigranten vernietigt ons land. Ze hebben niets met Nederland. Ze delen onze waarden niet. Stopt u dit en ga over tot handelen, Tutte, voordat dit geweld een burgeroorlog wordt. Stop het nu. Zet u ons leger in. Direct.”

Bron:
    unser-mitteleuropa.com

Vertaald uit het Duits door:
    E.J. Bron
    (www.ejbron.wordpress.com)