2 + 2 = 5, een Sprookje over Macht & Indoctrine

• dinsdag 26 januari 2021
  • Categorie:
  • Onze realiteit? Kent die nog logica? Of is ook in onze wereld twee plus twee vijf geworden?

26-1-2021

Onze opa's en oma's wisten als geen ander dat sprookjes goed werken om jonge mensen iets te leren over oude wijsheden.

Maar zou dat ook bij volwassenen werken? We gaan de proef op de som nemen met een Perzisch sprookje uit de oude doos waar een leraar de klas uitlegt dat vanaf heden twee plus twee geen vier meer is, maar vijf. Dan staat er een jongen op die tegensputtert en de meester tegenspreekt. "Twee plus twee is vier, meneer" zegt de logisch denkende jongen maar dat zal hem duur komen te staan. In slechts 8 minuten wordt de wereld van ons geschetst in een metafoor die iedereen als logica zou bestempelen maar wat als we naar onze realiteit kijken? Kent die nog logica? Of is ook in onze wereld twee plus twee vijf geworden? Jij kan helpen met een donatie maar ook door deze video te delen op social media en/of via whatt's app, telegram, signal, messenger, what ever...als de video maar zoveel mogelijk mensen bereikt. Doneren kan via www.blckbx.tv/doneren Voor meer info kijk op www.blckbx.tv

BLCKBX