Teken de PETITIE. Alleen samen krijgen we onze vrijheid terug!

• zaterdag 19 december 2020
  • Bijna alles gaat dicht. Nederland wil haar vrijheid terug.

14-12-2020

Forum voor Democratie

Vanavond heeft het kabinet de lockdown opnieuw aangescherpt. Bijna alles gaat dicht. Teken HIER onze petitie tegen de lockdown en voor de vrijheid.

Het besluit van Rutte en De Jonge is een enorme klap in het gezicht van alle mensen die hun baan dreigen te verliezen. Ondernemers die hun levenswerk failliet zien gaan. De mensen in de horeca, die een van hun beste maanden zien wegvallen. Maar ook ouders, die niet meer naar hun werk kunnen omdat hun kinderen thuis zitten. En al die Nederlanders, jong en oud, die zich eenzaam voelen. Die hun sport niet meer kunnen uitoefenen, of niet meer bijeen mogen komen voor die ene avond gezelligheid. Mensen die hun wereld het afgelopen jaar steeds kleiner hebben zien worden.

Daar maak ik me boos over. Het kabinet houdt te weinig rekening met al die mensen die niet kwetsbaar voor het virus zijn, maar wél voor de maatregelen. En Nederlanders betalen de torenhoge voor de incompetentie van dit kabinet. Want waren we niet beter af geweest als het kabinet gelijk had gehandeld, in plaats van had afgewacht? Waren we niet beter geweest als Hugo de Jonge vanaf het begin het testen en het bron- en contactonderzoek op orde had gehad? Waren we niet beter af geweest als onder 10 jaar Rutte het aantal IC-bedden niet zou zijn gehalveerd?

Terwijl het kabinet van blunder naar blunder struikelt, worden 17 miljoen Nederlanders steeds meer opgesloten. Het kabinet beschouwde zelfs het oorlogsinstrument van de avondklok als serieuze optie. Dat vind ik ongelooflijk.

Steeds meer Nederlanders vinden dat ook. Nu is het moment om in verzet te komen. Want alleen samen krijgen we onze vrijheid terug. Teken daarom onze petitie HIER! En deel de petitie met uw vrienden. Door zoveel mogelijk handtekeningen tegen de stupide en ongelooflijk schadelijke lockdown te verzamelen, hopen we een daverend signaal aan het kabinet te geven: Nederland wil haar vrijheid terug.

Dankuwel!

Thierry Baudet