Pensioendeelnemers protest voor de 2e kamer

• vrijdag 6 november 2020
  • Op woensdagochtend 4 november 2020 werden 5 vaste Kamercommissieleden SZ&W toegesproken.

4-11-2020

Zie hier de tekst die 'de Sjaak' toesprak:

Geachte Kamer commissieleden Sociale Zaken en Werkgelegenheid.

Dames, Tielen, Van Brenk en de heren,Gijs van Dijk, De Graaf, Van Kent, Van der Linde, Omtzigt, Smeulders, Van Weyenberg. en feitelijk ook de heer Koolmees, Minister van Sociale Zaken en Werkgelegenheid. Vanwege het Covid-19 virus staan wij hier in beperkte aantal in den Haag om u aan te spreken op de ontwikkelingen rondom de dreiging dat pensioenfondsen moeten korten op de pensioenuitkeringen en dat zij niet gaan indexeren in de aankomende 5 jaar. U allen heeft de petitie: “Stop het korten op pensioenen en ga indexeren” in uw E-mail ontvangen. Het comité "Stop het korten op pensioenen en ga Indexeren" heeft deze petitie, samen met heel veel boze deelnemers aan alle pensioenfondsen aangeboden, via de Pensioenfederatie. Er vanuit gaande dat u de inhoud van de petitie: digitaal heeft gelezen. Hier vandaag 4 november 2020 maken wij u allen duidelijk, waarom er door U niet gekort mag worden op de pensioenuitkeringen en waarom U moet gaan indexeren. Ja U hoort het goed beste leden van de 2de Kamer, U. Want U bent de baas in Nederland samen met de regering en U beste 2de Kamerleden, bent de enige die dat voor het zeggen heeft, alle andere pensioenketen partners moeten uitvoeren wat u bepaald. Door U is er al 12 jaar niet geïndexeerd aan Pensionado’s. U moet wat ons betreft zorgen dat: - De besturen van de pensioenfondsen, Zelf het initiatief gaan nemen door, het korten op pensioenuitkeringen te stoppen en direct over te gaan op indexatie. - De door U gehanteerde en gemanipuleerde veel te lage rekenrente per direct wordt afgeschaft en laat de pensioenfondsen per direct tenminste het gemiddelde projectierendement hanteren conform het pensioenakkoord op het totale pensioenvermogen. Het echte rendement is immers veel hoger. Stel dit niet 5 jaar uit, zoals u heeft besloten in de Kamer. Dat zou namelijk betekenen dat er 1 hele generatie al 32% is of wordt gekort op hun pensioeninkomsten. – Het afgelopen moet zijn met de Fabeltjeskrant artikelen, vanuit de 2de Kamer en via de mond van Minister Koolmees, zoals: De dekkingsgraden dalen onder de 90% er blijft helaas niets anders over dan kortingen door te voeren op de pensioenuitkeringen en van Indexatie kan geen sprake zijn. Stop met Glazenbol kijkerij en ga van historische feiten uit en niet uit verzinsels, zoals wij zovelen van uw verzinsels kennen. Bij voordeel voor de Rijksbegroting, worden er Cohorte berekening gebruikt, zoals bij de levenstafels die veel te hoog berekend zijn, om de AOW leeftijd steeds hoger te laten worden, inmiddels wordt helaas bewezen door de hogere sterftecijfers van de afgelopen jaren i.v.m. Griep en Covid-19 pandemieën, dat uw verzinsel niet klopt. Waarom, moet dat afgelopen zijn? • De koopkracht voor iedereen jong en oud moet sterk omhoog, ook voor de Pensionado’s, om de economie van Nederland te verbeteren. • Wij willen een welvaartsvast pensioen, geïndexeerd en levenslang. • Alle pensioenfondsen kunnen eeuwig pensioen uitkeren en jaarlijks indexeren. Wij hoeven dat voor u toch niet uit te rekenen? • Jongeren echte banen moeten krijgen zodat ze een toekomst kunnen opbouwen, met de juiste beloning hiervoor. • Er meer ouderen eerder en eerlijk moeten kunnen stoppen met werken, om van hun welverdiende rust te kunnen genieten, zonder dat zij totaal versleten zijn. • De 1ste peiler, de AOW uitkering zeker 20% moet stijgen, zonder dat er verhoogde belastingtrucjes worden uitgevoerd, waardoor er netto geen verschil is. Wij hiermee zeker voor ons allen, jong of oud, elke generatie en deelnemer aan een pensioenfonds voor het leven is geborgd om een welvaartsvast pensioen te ontvangen, tot in de eeuwigheid. Er zit ca. € 1600 miljard in de pensioenbuffers. Er jaarlijks ca. € 36 miljard aan premies alleen binnen komt, daar bovenop komen de rendementen nog op uitstaande beleggingen, die veelal al jaren hoger is 7%. Er jaarlijks slechts € 32 miljard uit het vermogen wordt betaald aan de gepensioneerden. Dank voor uw begrip om ons aan te horen. Wij de Pensioendeelnemers in Nederland pikken het niet langer! Wij komen beslist terug wanneer er niet naar ons geluisterd wordt en dat is een belofte. Namens het comité "Stop het korten op pensioenen en ga Indexeren" Willem Heijdacker, voorzitter.

Peter Heine