Dertig sociale woningen verdeeld over twee gebouwen op de plek van voormalige basisschool De Meerpaal in Anna Paulowna. In 2022 zijn ze klaar

• vrijdag 20 november 2020
  • Categorie: , ,

• HOLLANDS KROON
    ANNA PAULOWNA

Het is nog even onderzocht of de leegstaande school De Meerpaal aan de Sportlaan te gebruiken was voor woningbouw. Uiteindelijk bleek het vanwege hoge kosten niet haalbaar. De school wordt dan ook gesloopt en er komen dertig energiezuinige appartementen voor in de plaats.

20-11-2020

De contracten hiervoor zijn de afgelopen week ondertekend door directeur Ben Broxterman van Woningstichting Anna Paulowna en wethouder Theo Groot van de gemeente Hollands Kroon. Hiermee is vastgelegd dat de woningstichting de grond van de gemeente koopt en er dertig sociale huurwoningen voor terugkomen. De woningen van tachtig vierkante meter met twee slaapkamers en een berging op de begane grond, zijn verdeeld over twee kleinschalige appartementengebouwen. De bouw start in de tweede helft van 2021 en de oplevering volgt naar verwacht een jaar later.

Basisschool De Meerpaal kwam in 2017 leeg nadat de school verhuisde naar MFA De Ontmoeting. De Woningstichting Anna Paulowna onderzoekt of de mozaïeken op de voormalige school een plekje in de nieuwbouw kunnen krijgen, aldus Broxterman.

Noordhollands Dagblad