vpro zondag met Lubach: Hollands Kroon.....

• maandag 12 oktober 2020
  • Categorie: , , ,
  • Hollands Kroon -Vorige week is het grootste windmolenpark op land geopend.

11-10-2020
    In de Wieringermeer, waar de laatste jaren ook een paar enorme datacentra geopend zijn met servers van Google, Microsoft en Facebook. Het park zou bijna 400.000 huishoudens van stroom kunnen voorzien, maar dat gebeurt niet, want het meeste gaat naar Microsoft.
    Eric Wiebes wil alleen maar meer datacentra naar Nederland halen. En zo zijn meerdere partijen elkaar aan het opfokken.

Wat erg dit zeg ...

Die wethouder Meskers wordt volslagen belachelijk gemaakt, en terecht.
    Hij heeft de polder compleet naar de vernieling geholpen en dat alleen voor z'n eigen ego.

Als ik het allemaal goed begrepen heb dan komen steeds meer stroom verslindende datacenters naar Nederland die gigantische hoeveelheden van de door ons gesubsidieerde stroom verbruiken. Op dagen zoals nu dat er geen wind staat en ook geen zon is, dus geen "groene" stroom is, hebben de data centers toch stroom nodig. Omdat er vanwege die data centers steeds meer stroom verbruikt wordt zullen de huidige Centrales de benodigde hoeveelheden stroom niet meer kunnen opbrengen, dus zullen er gas, kolen of hout gestookte centrales bij moeten. De Nederlandse gezinnen moeten bij de bank (o.a. ASR) geld lenen om hun huis te verduurzamen, maar alles wat de gezinnen met geleend geld bezuinigen jagen de data centers er zo door heen, gesubsidieerd en wel.
    Misschien dat iemand het kan uitleggen, Groen Links misschien?

De **boven ons gestelden** hebben de polder voorgoed naar de kloten geholpen.
    Overdag zie je die krengen (niet) draaien en in de nacht is het een Botlekgebied. Niet te harden deze ellende.
    Bij de volgende gemeenteraadsverkiezingen stemmen ze allemaal weer VVD hoor.
    Ik heb ooit bij een fractievergadering van de VVD gezeten. Daar zei een boer: IK HEB LIEVER MET AL MIJN BUREN RUZIE DAN DAT IK TEGEN WINDTURBINES BEN! Natuurlijk kreeg dit proleetje geld voor zijn land.
    Dit is zo ongeveer de situatie die nu in onze mooie polders heerst.
    De burgers met moeite hun huis laten betalen en deze proleten met hun 2e huis op Mallorca. (dit is echt waar!) Een boer met een tweede huis op Mallorca!!?? En de gemeente Hollands Kroon? Die hebben schijt aan hun burgers.

Die Sacha de Boer is getrouwd met Rick Nieman. Nou, dan weet je wel hoe laat het is.
    Linkser dan dit koppel krijg je ze niet.
    LINKS LULLEN MAAR RECHTS VULLEN EN DAARNA NOG EEN KEER LINKS lullen en zakken vullen.
    Dit soort mensen had even een praatje moeten maken met de bewoners in dit gebied. Er zijn mensen die hun huis verkocht hebben.

Maar dit programma evenals POWNED met Rutger Castricum hebben hier voor ons mooie en duidelijke programma's over gemaakt./ Dat mag ook even gezegd worden.
    Het is heel triest dat de bevolking dit moet ondergaan.
    We hadden vroeger de keuze: gaan we naar Spanje of blijven we in de verlaten polder.
    U leest het goed; we hebben het laatste gekozen. Spijtig, nu kunnen we niet meer weg.
    Dit zijn ingrijpende dingen die de (R)overheid je aandoet hoor!