Fractie van Onafhankelijk Hollands Kroon stemt tegen SOK Sportcampus

• dinsdag 6 oktober 2020

• HOLLANDS KROON – In de uitloopvergadering van dinsdagavond heeft de fractie van Onafhankelijk Hollands Kroon tegen de samenwerkingsovereenkomst Sportcampus de Terp gestemd.

6-10-2020

De fractie van OHK was na lang beraad van mening dat het plan niet voldoende borging bevat. Voor de gemeente gaf het voorliggende stuk onvoldoende houvast om in te kunnen grijpen als er iets fout gaat. Aangezien er 13,25 miljoen gemeenschapsgeld als garantstelling wordt gevraagd is juist die borging van het grootste belang volgens de fractie van Onafhankelijk Hollands Kroon.

In de stemverklaring verwoordde fractievoorzitter Alexander Bügel het als volgt: ‘De fractie van OHK heeft goed geluisterd naar de meningen van de andere partijen. Echter heeft dit niet geleidt tot het wegnemen van onze zorgen. OHK was en blijft van mening dat de besluitvorming binnen de stuurgroep vóór ondertekening van de samenwerkingsovereenkomst duidelijk vastgelegd zou moeten zijn. Dat is de borging waar OHK naar zoekt. Daardoor heeft OHK er problemen mee om in te stemmen met de garantstelling van 13,25 miljoen gemeenschapsgeld. Aangezien dit één van de drie punten is in het voorgestelde besluit kan de conclusie niet anders zijn dat we niet in kunnen stemmen met de Samenwerkingsovereenkomst Campus De Terp.’

Hetgeen niet wegneemt dat de fractie van Onafhankelijk Hollands Kroon positief staat tegenover het plan van Campus de Terp. Alleen de financiële risico’s voor de gemeente vinden ze onvoldoende afgedekt.

OHK

OHK heeft gezond verstand, iets wat helaas bij de meeste politici ontbreekt als het gaat om het afdekken van financiële risico's die op het bordje van de inwoners worden gelegd als het fout gaat. Hoeveel lesgeld is er reeds betaald in het korte bestaan van de gemeente Hollands Kroon met bijvoorbeeld de Kooyhaven.....