Trump voor de derde keer genomineerd voor de Nobelprijs voor de Vrede: “Vrede produceren in de wereld op een wijze zoals geen van zijn voorgangers deed”

• dinsdag 29 september 2020
  •  Trump voor de derde keer genomineerd voor de Nobelprijs voor de Vrede: “Vrede produceren in de wereld op een wijze zoals geen van zijn voorgangers deed”

(Door: Emma Colton – Vertaling: E.J. Bron)

President Trump heeft zijn derde nominatie voor de Nobelprijs voor de Vrede binnen, nadat een groep Australische professoren hem genomineerd hebeft op basis van de “Trump Doctrine”. “Hij zette door en onderhandelde tegen alle adviezen in, maar hij deed dit met gezond verstand. Hij onderhandelde rechtstreeks met de desbetreffende Arabische landen en Israël en bracht hen bij elkaar”, zei de Australische rechtenprofessor David Flint tegen Sky News Australia, de president lovend voor zijn “Trump Doctrine” in de buitenlandse politiek.

“Wat hij heeft gedaan met de Trump Doctrine is dat hij besloten heeft om Amerika niet meer te betrekken bij eindeloze oorlogen, oorlogen die niets anders bereiken dan het doden van duizenden jonge Amerikanen”, voegde Flint er aan toe.

Eerder deze maand kwamen honderden diplomaten en regeringsofficials bijeen in het Witte Huiis om getuige te zijn van de ondertekening van de “Abraham-akkoorden” door de Verenigde Arabische Emiraten, Israël en Bahrein, die de diplomatieke betrekkingen tussen de landen normaliseerden.

Trump werd al tweemaal voor Nobelprijs voor de Vrede 2021 genomineerd, namelijk door een Noors parlementslid voor de Midden-Oostendeal en door een lid van het Zweedse parlement voor het normaliseren van de betrekkingen tussen Servië en Kosovo.

Professoren in de rechten en parlementsleden kunnen iemand voor de Nobelprijs voor de Vrede nomineren. Flint, samen met drie andere Australische professoren, nomineerden de president op grond van zijn “Trump Doctrine”.

“Hij reduceert de Amerikaanse neiging om betrokken te raken bij welke oorlog dan ook”, zei Flint. “De landen staan in de rij, Arabische en Midden-Oosterse, om zich aan te sluiten bij dat netwerk van vrede dat het Midden-Oosten zal domineren.”

“Hij produceert werkelijk vrede in de wereld op een wijze zoals geen van zijn voorgangers deed, en hij verdient absoluut de Nobelprijs voor de Vrede.”

Bron:
    www.washingtonexaminer.com
    Door: Emma Colton

Vertaald uit het Engels door:
    E.J. Bron
    (www.ejbron.wordpress.com)