Is uw spaargeld nog wel veilig?

• maandag 31 augustus 2020
  • Categorie:
  • Dat is momenteel een belangrijke vraag.

Heilig Landstichting, 31-08-2020

Is uw spaargeld nog wel veilig?

Dat is momenteel een belangrijke vraag.

Want er dreigt een Europees depositogarantie te komen.

Dit is een niet te onderschatten aanval op ons privé-eigendom en op onze Nederlandse soevereiniteit. Dit artikel legt uit waarom:

Een depositiegarantie houdt in dat je zeker kunt zijn van geld dat je op de bank zet.

Als je bank omvalt, zoals in 2009 met de DSB gebeurde, staan de andere Nederlandse banken samen garant voor je spaargeld.

Zoiets past heel goed in onze Nederlandse cultuur van verantwoordelijkheidszin en vooruitzien.

Zoiets past veel slechter in de Mediterraanse cultuur van spenderen en staatsschulden maken.

Daarom is het zo zorgwekkend dat de Europese Unie een spaardepositogarantie wil instellen.

Dan moeten Nederlandse banken – lees: Nederlandse burgers – gedwongen garant staan voor Italiaans spaargeld.

Als een Italiaanse bank omvalt door wanbeheer, schuift Brussel de vette rekening door aan u en mij!

Ik hoop dat u iets aan dit artikel heeft. Ik ga deze dreiging in ieder geval nauwgezet volgen en overweeg acties.

Want deze EU-dwang legt de bijl aan de wortel van ons privé-eigendom!

Met strijdbare groet,

Hugo Bos - Campagneleider Cultuur onder Vuur