Petje af voor Den Helder: ’Er zijn er niet zo veel die twee jaar op rij de titel Schoonste Strand van de Provincie krijgen’

• donderdag 30 juli 2020
  • Categorie:
  • De stranden die in de top zijn geëindigd van de verkiezing Schoonste Strand van Nederland zitten qua punten heel dicht tegen elkaar aan. Dat zegt Addie Weenk van Rijkswaterstaat die de prijs voor Schoonste Strand van de provincie Noord-Holland uitreikte aan Den Helder.

De boodschappers van het goede nieuws betraden donderdagmiddag onder begeleiding van een kleine brassband het strand bij Strandslag Julianadorp. Terwijl klanten in de rij stonden voor het betreden van strandpaviljoen Paal 6 en het strand bomvol strandgangers was, vertelde Addie Weenk dat het niveau van de beoordeelde stranden dit jaar uitzonderlijk hoog is: ,,Er hebben achtentwintig gemeenten meegedaan. Drieëntwintig van de achtentwintig hebben vier sterren gescoord, dat is het hoogste niveau.’’

Ameland

Het strand van Ameland is het Schoonste Strand van Nederland geworden. Het strand van Den Helder is opnieuw uitgeroepen tot Schoonste Strand van de Provincie Noord-Holland. De inspecteurs die alle stranden bezoeken controleren onder meer de stranden, parkeerplaatsen en afvalbakken. Daarnaast wordt de mening van bezoekers gepeild. ,,In Den Helder zijn drie plekken gecontroleerd. Des te knapper is het dat het Helderse strand zo hoog eindigt. Groot respect’’, zegt Weenk. ,,En er zijn er niet zo veel die twee jaar op rij de titel Schoonste Strand van de Provincie krijgen.’’

Groot compliment