RIVM: 2 nieuwe sterfgevallen en 4 ziekenhuisopnames

• zondag 7 juni 2020
  • In de afgelopen 24 uur kwamen er 2 nieuwe meldingen van sterfgevallen door het coronavirus binnen bij het RIVM. Daarnaast werden er 4 ziekenhuisopnames geregistreerd. Gisteren ging het nog om 6 doden en slechts drie opnames.

7-6-2020

Met de de nieuwe cijfers komt het totale dodental sinds het uitbreken van de coronacrisis in Nederland op 6013. Inmiddels zijn 11.789 personen opgenomen (geweest) in het ziekenhuis en het totaal aantal besmettingen staat op 47.574.
    Gemiddeld genomen werden er de afgelopen week acht ziekenhuisopnames en acht overlijdensgevallen per dag gemeld. De weekgemiddeldes zijn sinds half maart niet meer zo laag geweest. Op het hoogtepunt overleden er volgens de officiële registraties ruim honderdvijftig mensen per dag en belandden dagelijks ruim vijfhonderd mensen in het ziekenhuis.
    Het aantal vastgestelde besmettingen stijgt na een wekenlange daling sinds enkele dagen juist weer. Dat hoeft niet te betekenen dat er ook daadwerkelijk meer mensen besmet raakten. Sinds 1 juni is het testbeleid aanmerkelijk verruimd, waardoor er meer mensen in aanmerking komen voor een test. Doordat ook mensen met milde klachten zoals niezen en verkoudheid worden getest, zijn er waarschijnlijk honderden extra gevallen aan het licht gekomen die anders onder de radar waren gebleven.
    DE GELDERLANDER

Gebleken is dat het RIVM gevallen meerekent die al in sommige gevallen weken geleden zijn overleden of opgenomen zijn geweest in ziekenhuizen.
    Zo langzamerhand is gebleken dat het RIVM een ondeskundige en corrupte organisatie is.