Nu minder verkeer – Waarom wordt de lucht niet schoner?

• zondag 12 april 2020
  • Dan werpt de vraag zich op met welke trucs men na het einde van de pandemie de schakelaar weer zal omgooien naar CO2- en klimaathysterie.

Nu minder verkeer – Waarom wordt de lucht niet schoner?

Screenshot_19
    (Vertaling: E.J. Bron)
    Een dergelijke “terugval” in voor-industriële tijden, die we op dit moment meemaken, zou enkele maanden geleden waarschijnlijk de wensdroom van de Greta-geloofsgemeenschap en haar mensen achter de schermen geweest zijn. Nu is hij er, de terugval, echter niet dankzij de klimaat-hysterici, maar vanwege het corona-virus. Maar de kwaliteit van de lucht wordt veelal niet beter. Is de auto dus toch niet zo schadelijk voor het klimaat zoals altijd werd beweerd?
    Screenshot_47
    In de “Nordkurier” komen we te weten, we citeren letterlijk:
    “Door de enorme beperkingen van het openbare leven zijn er minder auto´s onderweg – en toch ziet het er blijkbaar niet naar uit alsof de luchtkwaliteit daardoor duidelijk verbetert. Ondanks bestaande rijverboden in grote steden en de corona-beschermingsmaatregelen blijft de stikstofbelasting gelijk en neemt deels zelfs toe, zegt men bij de FDP in Mecklenburg-Vorpommern. Achtergrond zijn data uit de Senaat van Berlijn, die de FDP als voorbeeld dienen: hoewel er sinds midden maart duidelijk minder auto´s onderweg zijn, schommelden de emissiewaarden.”
    Fenomeen ook in Berlijn – Wind effectiever dan klimaat-hysterici?
    De vaak bezongen “Berlijnse lucht” was tot ongeveer 17 maart, de dag waarop alle scholen sloten, relatief schoon. Daarna echter steeg de concentratie schadelijke stoffen zoals fijnstof of stikstofdioxide, hoewel er minder auto´s reden. De reden zou zogenaamd zijn dat de wind zwakker werd, die de schadelijke stoffen daarvoor over een groot oppervlak had verdeeld. Goed mogelijk dat na het einde van de actuele maatregelen de spijbelaars voor meer wind zullen demonstreren. En op de gebruikelijke manier hysterisch schreeuwen. Waarschijnlijk zal de oma niet nogmaals hoeven dienen als “klimaat-zeug”.
    Ook “vlieg-schaamte” is sneeuw van gisteren
    Dezelfde media, die ons nog tot vlak voor de corona-crisis wilden doen geloven dat we, om de wereld te redden van de dreigende klimaat-collaps, zouden moeten afzien van vliegen, verbreidden nu zonder enige kritiek oproepen van de vliegmaatschappijen en exploitanten van luchthavens om dit economisch gebied met honderden miljoenen in leven te houden.
    Dan werpt de vraag zich op met welke trucs men na het einde van de pandemie de schakelaar weer zal omgooien naar CO2- en klimaathysterie. Op dit moment hoor je niets van de daarvoor constant door de media gepresenteerde wereldredders. Blijkbaar werden ze door hun mensen op de achtergrond teruggefloten. Zijn het misschien de zorgen om hun aandelenpakketten, die analoog aan de afname van schadelijke stoffen wegsmelten?
    Vertaald uit het Duits door:
    E.J. Bron(www.ejbron.wordpress.com)