Inwoner gemeente Schagen overleden aan corona, geen nieuwe ziekenhuis opnames in de Noordkop

• dinsdag 21 april 2020
  • Categorie: , ,
  • Er is nog een inwoner van Schagen overleden aan het coronavirus. Het is de vierde dodelijke slachtoffer in de gemeente. In de hele Kop van Noord-Holland zijn er inmiddels negen personen overleden.

Het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) meldt geen nieuwe ziekenhuisopnames in de regio. De teller blijft op 57 staan. De meeste Noordkoppers die in het ziekenhuis liggen of hebben gelegen komen uit de gemeente Hollands Kroon, daar staat de teller op 26 opnames. In de andere gemeenten is dat aantal lager: in Schagen negentien, in Den Helder acht en in Texel één.
    Ook het aantal positief geteste Noordkoppers blijft nagenoeg gelijk. Alleen Hollands Kroon heeft er twee officiële coronameldingen bij, wat het totaal in de Noordkop op 162 besmettingen brengt (Schagen 66, Hollands Kroon 56, Den Helder 29 en Texel elf).
    In werkelijkheid zijn er meer dan 162 inwoners besmet. De cijfers die het RIVM meldt, gaan over het aantal positieve testen. Lang niet iedereen wordt getest, alleen zeventigplussers en mensen met aandoeningen of ernstige klachten.
    De in- en uitstroom van ziekenhuispatiënten is niet bekend.
    Meer over corona in deze regio:

Noordhollands Dagblad