Elf nieuwe sterfgevallen onder coronapatiënten in Noord-Holland Noord, aantal ziekenhuisopnames tot dusverre blijft gelijk: 278

• maandag 20 april 2020
  • Het aantal inwoners van Noord-Holland Noord dat tot dusverre is overleden aan het coronavirus is sinds vrijdag met elf gestegen: van 82 naar 93.

De nieuwe sterfgevallen hebben zich voorgedaan in de gemeenten Heiloo (een), Hoorn (drie), Enkhuizen, Stede Broec (beide twee), Koggenland, Medemblik en Hollands Kroon (allen een).

RIVM

Zo blijkt uit actuele cijfers van het RIVM (Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu). In de regio Alkmaar gaat het nu om 45 overleden coronapatiënten, in West-Friesland om veertig en in de Kop van Noord-Holland om acht.
    De gemeenten Alkmaar (negentien) heeft de meeste slachtoffers te betreuren, op enige afstand gevolgd door Hoorn (elf), Castricum en Drechterland (beide acht). Dan komen Heerhugowaard (zeven), Heiloo, Koggenland en Medemblik (allen zes), Hollands Kroon (vijf), Enkhuizen en Stede Broec (beide vier).

Staartgroep

Met drie inwoners van wie afscheid is genomen behoort Bergen tot de staartgroep, evenals Langedijk, Schagen (beide twee), Texel en Opmeer (beide een). Den Helder is nog altijd een witte vlek.
    Het aantal coronapatiënten in Noord-Holland Noord dat in het ziekenhuis ligt of opgenomen is geweest, is volgens het RIVM de laatste 24 uur gelijk gebleven: 278. In Alkmaar staat de teller op 129, in West-Friesland op 92 en in de Noordkop op 57.

Intensive care

In het Noordwest Ziekenhuis (NWZ) in Alkmaar zijn momenteel 34 patiënten met het virus opgenomen, elf minder dan vrijdag. Zestien daarvan liggen op de intensive care, achttien besmette personen worden verzorgd op verpleegafdelingen. Het aantal coronaverdachten, dat wacht op testuitslagen, ligt op zeven.

Noordhollands Dagblad