Timmermans brengt ‘voor het klimaat’ onze democratie in gevaar

• vrijdag 13 december 2019
  • Categorie: , ,
  • Ze is niet rood maar groen. De Europese klimaatrevolutie onder leiding van Europees Commissaris Frans Timmermans en zijn kabinetschef Diederik Samsom is begonnen,
    13-12-2019
    schrijft Afshin Ellian. En die zal ernstige economische schade toebrengen aan de Nederlandse middenklasse.
    De Europese Unie (EU) kent geen serieuze interne oppositie. Er is oppositie, maar die is tandeloos, omdat het bestuur van de Unie over veel geld beschikt.

Afshin Ellian

Prof. mr. dr. Afshin Ellian (Teheran, 1966) is hoogleraar encyclopedie van de rechtswetenschap en wetenschappelijk directeur van het Instituut voor Metajuridica aan de rechtenfaculteit van de Universiteit Leiden. Hij schrijft wekelijks onder meer over de idealen en vrijheden van de westerse cultuur.
    En dat is helaas ons geld! Met financiële middelen kan men in de politiek zijn tegenstanders pacificeren. Maar dit soort pacificatie stelt alleen maar de problemen uit. Dit is uiteindelijk ook de reden dat een meerderheid van de Britten de EU wil verlaten.
    De EU heeft de recente massamigratie overleefd doordat een deel van de EU weigerde immigranten op te nemen. Polen en Hongarije hebben bijna nul immigranten opgenomen. Maar het probleem verplaatste zich naar Griekenland en Italië. Deze landen kunnen het echt niet meer aan. Dat geldt ook voor de noordelijke en westelijke landen van de EU. Desalniettemin slaagt de EU er niet in om de buitengrenzen van het Schengengebied effectief te beschermen. Open grenzen kunnen tot de interne uitholling van de EU leiden.

Het klimaat is een nog veel groter risico

Er is nog een ander, groter risico voor de EU: het klimaatbeleid. Ook dit kan tot de interne uitholling van de EU leiden.
    Europees Commissaris Frans Timmermans is belast met het klimaatbeleid. Dat doet hij niet in zijn eentje. Diederik Samsom (oud-PvdA-leider) is zijn kabinetschef. Samsom gaat zich eindelijk met zaken bezighouden waarvoor hij de politiek was ingegaan: de groene revolutie. Die kon hij noch in de PvdA noch in het kabinet-Rutte II (2012-2017) voor elkaar krijgen. Maar nu gaat het gebeuren. Niet Rusland, niet China, maar dit duo gaat het interne verval van de EU in gang zetten.

Het Europese landschap wordt verlelijkt

De plannen voor de Groene Revolutie zijn door Frans Timmermans bekendgemaakt: het aandeel van hernieuwbare energie uit wind en zon zal in 2050 tot boven de 80 procent stijgen. Een absurde fantasie, die in de realiteit tot niets zal leiden. Het leidt wel tot iets groots: het Europese landschap wordt verlelijkt. Timmermans wil dat Europa in 2050 een klimaatneutraal continent is. Een miljard bomen (182 miljoen hectare bos) gaan Frans en Diederik planten. Het is niet helder waar ze die bomen gaan planten. Wellicht op de snelwegen, want door hun maatregelen kan bijna niemand meer autorijden. Tenzij er met EU-geld (ons geld) miljoenen laadpalen voor elektrische auto’s bijkomen. En de elektriciteit voor de laadpalen?
    Misschien geeft Moeder Natuur Timmermans voldoende elektriciteit om de auto’s en de economie draaiende te houden.

EU probeert haar eigen mogelijke oppositie om te kopen

Timmermans en Samsom gaan ervan uit dat de volkeren van de westerse landen meegaan met hun plannen. Ze vrezen wel verzet van Oost- en Zuid-Europese landen. Voor Polen, Hongarije en Tsjechië willen ze daarom ‘een rechtvaardig overgangsfonds van 100 miljard euro’. Hier zien we hoe de EU haar eigen mogelijke oppositie omkoopt, nog voordat die oppositie voet aan de grond krijgt. De uitdrukking ‘een rechtvaardig overgangsfonds’ is een typische Samsom-uitdrukking. Vroeger noemde hij dat ‘het eerlijke verhaal’. In dit ‘eerlijke verhaal’ wordt niet vermeld hoeveel subsidie er ook nog aan Zuid-Europese landen moet worden overgemaakt.
    Ook zijn de eurocraten niet bereid de vraag te beantwoorden hoe het klimaat kan worden gered terwijl de meeste mensen op aarde doorgaan met CO2-uitstoten. We leven toch niet in een afgezonderd klimaatgebied? De groene revolutie zal door Nederland, Duitsland, België en andere welvarende West-Europese landen worden gefinancierd. Als de Britten geluk hebben, weten zij op tijd de Brusselse revolutionaire club te verlaten. De groene revolutie zou echter tot andere revoluties kunnen leiden. De Europese revolutionairen moeten daarom drie typen oppositie en mogelijke opstanden omkopen: de opstand van westerse volkeren, de opstand van oosterse volkeren en de opstand van zuidelijke volkeren. Voor wie het niet wist: Italië is al bijna failliet!

Dit wordt de vernietiging van de middenklasse

Er is veel geld nodig om die lelijke fantasieën te realiseren. Aanvankelijk zouden de westerse volkeren daarvoor moeten opdraaien. Maar op den duur is er geen geld meer, want de maatregelen van Samsom en Timmermans zouden in Duitsland en Nederland ernstige economische schade kunnen toebrengen aan de middenklasse. Dan is het geld op! Wat overblijft zijn boze burgers. Dit is pas een nachtmerrie. Het is de plicht van onze regeringsleiders om dit te voorkomen.
    De vernietiging van de middenklasse is de eerste serieuze stap op weg naar de vernietiging van de westerse democratie.

De Europese democratie heeft geen vijanden nodig

Commissievoorzitter Ursula von der Leyen en Commissaris Timmermans kwalificeerden hun plan als een ‘groene clusterbom’ van 50 vergaande voorstellen en strategieën: ‘Het zal onze manier van leven, werken, produceren en consumeren veranderen,’ aldus de Volkskrant. Een clusterbom kan alleen in de fantasieën van onbekwame bestuurders niet tot vernietiging leiden. De Chinezen en Russen zijn de lachende autoritaire derden: de Europese democratie heeft geen vijanden nodig.
    Samsom en Timmermans gaan om ‘het klimaat te redden’ onze democratieën in gevaar brengen.
    Weer het ‘eerlijke verhaal’ van Samsom-Timmermans: de groene revolutie met groene clusterbom!
    Elsevier