Duitsland presenteert plan om EU lidstaten te dwingen migranten binnen te halen

• vrijdag 6 december 2019
  • Categorie: , ,
  • ‘iedereen die wil mag komen’ wordt officieel beleid

6-12-2019
    _______________________________________________
    Plan voor nieuw EU Asiel Agentschap bevat geen enkele maatregel voor terugsturen illegale migranten, dus ‘iedereen die wil mag komen’ wordt officieel beleid – Oost Europese Visegrad landen blijven weigeren mee te werken aan eigen ondergang
    ———————————————————————————
    De Duitse minister van Binnenlandse Zaken Horst Seehofer heeft een plan gepresenteerd om het Europese asielsysteem te hervormen. Het komt er kortgezegd op neer dat Europa de rode loper voor onbeperkte aantallen migranten moet uitrollen, en lidstaten die dat weigeren zwaar worden gestraft. Het zal niet hoeven worden uitgelegd dat de EU positief heeft gereageerd op Seehofers federalistische Umvolkungsproject.
    Seehofer presenteerde zijn voorgestelde hervorming van het Common European Asylum System (CEAS) aan de nieuwe president van de Europese Commissie, zijn landgenoot Ursula van der Leyen. Zij zal in februari 2020 het officiële EU immigratieplan presenteren, waarna ‘gidsland’ Duitsland vanaf juli met de uitvoering kan beginnen als het land 6 maanden lang voorzitter is van de Europese Raad.
    Een nieuw op te richten EU-organisatie, te weten het Europese Unie Agentschap voor Asiel (EUAA), moet de regels van Dublin, die vereisen dat migranten in het eerste EU-land waar ze aankomen asiel moeten aanvragen, vervangen. Italië en Griekenland klagen al jaren dat zij hierdoor het grootste deel van de migrantenstroom uit Afrika en het Midden Oosten voor hun rekening moesten nemen, en pleiten daarom dat de migranten ‘eerlijk’ over de andere lidstaten worden verdeeld. Bovendien blijkt slechts 3% van alle migranten teruggestuurd te worden naar het land van binnenkomst.
    Hongarije: ‘Dit besluit zet de veiligheid en toekomst van Europa op het spel’
    In 2015 besloot de EU al dat 160.000 migranten in Italië en Griekenland over de rest van het blok moesten worden verdeeld. De lidstaten in Centraal en Oost Europa kregen de opdracht 15.000 migranten toe te laten. Tsjechië, Hongarije, Roemenië en Slowakije stemden tegen dit plan, maar werden desondanks verplicht het uit te voeren.
    In september 2017 oordeelde het Europese Gerechtshof dat de Europese Commissie het recht heeft om de lidstaten te bevelen om migranten toe te laten, en dat verzet hiertegen illegaal is. Hongarije en Slowakije wezen er met steun van Polen op dat de EU hiermee (weer) zijn eigen regels brak en ver over zijn vastgelegde bevoegdheden ging.
    De Hongaarse minister van Buitenlandse Zaken Péter Szijjártó noemde het oordeel zelfs ‘schandalig en onverantwoordelijk’, en ‘in strijd met de belangen van de Europese landen, inclusief Hongarije. Het besluit zet de veiligheid van heel Europa op het spel, en ook de toekomst van Europa.’
    ‘Zware straffen’ voor landen die zich niet laten overspoelen en islamiseren
    In november van dit jaar bleek dat van de 160.000 migranten er ‘maar’ 34.705 over de EU waren verspreid, en dat 75% van alle migranten in slechts 5 landen terecht komt. Daarom riepen Frankrijk en Duitsland op om een nieuw automatisch asielsysteem in te voeren, waarmee lidstaten die weigeren deel te nemen aan het systeem, dat de islamisering van de Europa in een nog hogere versnelling zal zetten, ‘zwaar worden gestraft.’
    EU commissaris voor de Promotie van de Europese Manier van Leven, Margarita Schinas, toonde zich een groot voorstander van het plan, dat, indien uitgevoerd, feitelijk zal neerkomen op de ‘promotie van de Afrikaanse en Islamitische manier van leven’ in Europa.
    De Italiaanse Centrale Bank waarschuwde onlangs dat dit betekent dat er de komende 10 jaar 230 miljoen migranten naar de EU zullen worden gehaald. Als die naar inwonertal worden verdeeld, komen er bijna 4 miljoen in Nederland terecht. Mogelijk worden het er veel meer, want Nederland behoort al jaren tot de top immigratielanden van de EU (immers: meer dan genoeg geld en open plekken zoals het Groene Hart, de noordelijke provincies, Zeeland, de Veluwe, de voor biomassa gekapte bossen, waar flink wat nieuwe steden kunnen worden gebouwd…).
    ‘Wij staan op ons recht zelf te beslissen wie wij toelaten en met wie wij willen samenleven’
    De Tsjechische premier Andrej Babis is juist mordicus tegenstander. ‘Wij verwerpen illegale migratie fundamenteel. Wij verwerpen ook dat het smokkelbendes wordt toegestaan te bepalen wie er in Europa gaat leven. Wij verwerpen quota’s, en ik ben verbaasd dat deze zaak opnieuw is teruggekeerd naar de onderhandelingstafel. Ik hoop dat de nieuwe Europese Commissie dit gaat stoppen.’
    Zijn minister van BiZa Jan Hamácek zei dat Tsjechië met de andere drie Visegrad landen, te weten Hongarije, Polen en Slowakije, gaat overleggen over een gezamenlijk standpunt. De Hongaarse minister van BuZa verklaarde in ieder geval nooit te zullen buigen voor de druk van de EU:
    ‘Het standpunt van de V4 is duidelijk. Wij zijn niet bereid illegale migranten in Centraal Europa toe te laten. Het succes en de veiligheid van Centraal Europa is te danken aan ons vastberaden anti-immigratie beleid, wat in stand zal blijven. Daarom is Centraal Europa vandaag een van de meest succesvolle regio’s van de EU, en de motor van groei. Wij tolereren geen enkele soort van druk, en wij Hongaren staan op ons recht om zelf te beslissen wie wij tot ons land toelaten, en met wie wij willen samenleven.’

Xander

gsturen van illegale migranten – dat wordt nu al amper gedaan, en zal straks helemaal niet meer het geval zijn. Zoals we al vaker schreven: iedereen die maar wil zal naar Europa mogen komen, ook al zal dat waarschijnlijk nooit letterlijk zo worden gezegd.