Incluzio mag door met miljoenen extra van Hollands Kroon

• vrijdag 27 september 2019
  • Categorie: , ,
  • Incluzio Hollands Kroon mag tot juli 2021 de zorg regelen en uitvoeren waar de gemeente verantwoordelijk voor is.

Mike Deutekom 27-9-2019

Hollands Kroon verhoogt daarnaast het budget dat Incluzio mag gebruiken met 2,8 miljoen naar bijna 19,4 miljoen euro.
    Wel wil de gemeenteraad meer duidelijkheid over hoe de euro’s voor de uitvoering van de Wet maatschappelijke ondersteuning (Wmo) en de jeugdzorg worden besteed. Binnenkort wordt de toetsingskamer van de gemeente gevraagd om de bedrijfsvoering van Incluzio te onderzoeken. ,,We hebben op dit moment geen flauw benul waar we volgend jaar staan met de zorg in onze gemeente. Daarnaast hebben we op dit moment het gevoel geen nee te kunnen zeggen. Hoeveel grip hebben we als gemeente op de zorg en hoeveel grip heeft Incluzio hier eigenlijk op?’’, vroeg CDA’er Jan Willem van de Klugt zich tijdens de raadsvergadering af.
    Voor de ChristenUnie, Anders, GroenLinks en Onafhankelijk Hollands Kroon waren de zorgen over de zorguitgaven zo groot dat ze niet instemden met de budgetverhoging en de contractverlenging.
    Dit ondanks dat wethouder Mary van Gent (Senioren Hollands Kroon) benadrukte dat de gemeente de kosten nog altijd binnen het door het Rijk verstrekte budget weet te houden. ,,Iets waar lang niet elke gemeente in slaagt.’’
    Wel blijft de mogelijkheid bestaan dat Incluzio in de komende periode opnieuw bij de gemeente aanklopt voor extra geld. ,,Dat is afhankelijk van een eventuele toename van de zorgvraag’’, aldus Van Gent. ,,Maar dat moet dan wel een goed onderbouwd verzoek zijn.’’
    Noordhollands Dagblad

Ik weet meer

Ik zit nu al 2 weken te wachten totdat mijn rolstoel weer gebruiksklaar is. Met dit soort bedrijven hebben we de m....a binnengehaald.
    Aan dit bedrijf gevraagd of ze een leenrolstoel hebben; hierop werd gezegd:
    NEE, DAT HEBBEN WE NIET!

Anoniem 1 is niet de enige. Er zou een onafhankelijk meldpunt voor klachten over Incluzio moeten komen.

Ik ben anoniem 1. Het zijn niet 2 maar 3 weken. Dank voor de correctie.

De ChristenUnie, Anders, GroenLinks en Onafhankelijk Hollands Kroon stemden niet meer in met de budgetverhoging en de contractverlenging met Inclusio.
    Deze partijen vinden dat er nu al meer dan genoeg water naar de zee gedragen is.
    Het is en blijft een bodemloze put deze zorgverlener.
    Hoelang zal het nog duren voordat die andere partijen dat ook door zullen krijgen.