Het wordt steeds gekker met de rekenrente voor de pensioenfondsen

• zaterdag 14 september 2019

• Zelfs bij een lage rente hebben de pensioenfondsen voldoende reserves om aan hun verplichtingen te voldoen, zegt Eduard Bomhoff

14-9-2019

Het wordt steeds gekker met de rekenrente voor de pensioenfondsen

Zelfs bij een lage rente hebben de pensioenfondsen voldoende reserves om aan hun verplichtingen te voldoen, zegt Eduard Bomhoff. Waarom eigenheimerig vasthouden aan een krappe rekenrente? Bomhoff pleit voor een rekenrente die niet eenzijdig kijkt naar de rente op staatsschuld.
    door Eduard Bomhoff
    Nieuwe kortingen op de pensioenen dreigen, tenzij de regering en De Nederlandsche Bank (DNB) inschikken over de zogenaamde rekenrente. DNB is niet zo van inschikken, want de cultuur daar is er nog steeds een van ‘wij maken de regels, wij zien toe op de uitvoering en wie daarmee een probleem heeft kan bij ons in beroep gaan’. Toch neemt de spanning toe, want PvdA en GroenLinks willen een andere rekenrente en de steun van die partijen is onmisbaar voor het Pensioenakkoord in de Eerste Kamer.

Hoe kan het dat de politieke partijen zich hierover stil houden?
    Al bijna 10 jaar geen prijscompensatie!!!!!

Beroving van bezit en eigendommen, helaas is de Nederlander daar structureel de dupe van. Vandaar ook de aanklacht bij het Internationaal Strafhof tegen de Kabinetten(leden) Kok, Balkenende & Rutte https://bit.ly/2WYpZO1 .

Johann zei

Wordt het geen tijd de de degene die meebetalen aan een pensioen en dus eigenaar zijn een/ het pensioenfonds, het heft in eigenhand nemen en de DNB de wacht aanzeggen. Inbinden of wegwezen. Verdrie nog aan toe, het is ons eigen geld. Zijn ze nu helemaal belazerd daar in Amsterdam !

Louis zei

We worden bestolen door de pensioenverzekering.ik ben sinds juni 2017 met pensioen en had een pensioen gebaseerd op een kapitaalverzekering, de rente die ik al die jaren betaald heb bedroeg 4%, de uitkering die ik nu krijg is gebaseerd op 1.37%, ik krijg dus maar een deel van het pensioen waar ik recht op heb, in de nieuwe pensioenregeling wordt rekening gehouden met de resultaten van de economie houdt dat in dat ook mijn pensioen wordt aangepast als de economie weer beter gaat?. Ik denk van niet, Zwitserleven zal dit wel zelf inpikken en de deelnemer kan fluiten

Louis zei