Minister stad Brussel hield 5G tegen omdat ‘mensen geen proefkonijnen zijn’

• donderdag 22 augustus 2019

• Straks moet zo ongeveer iedere straat zijn eigen 5G antenne krijgen, waardoor iedereen letterlijk doorzeefd zal worden met hoogfrequente straling.
    ———————————————————————————
    Professor Universiteit Washington: ‘5G domste idee ooit; Vooral ogen en nieren kwetsbaar’ – ‘Grootste aanval van elektrische krachten die het lichaam ooit te verduren heeft gekregen’
    ———————————————————————————
    In de komende jaren wordt de omstreden nieuwe 5G technologie stapsgewijs uitgerold in China, de VS, Zuid Korea, Japan en ook Europa en Nederland. Tot 2026 gaat er zo’n € 1 biljoen worden geïnvesteerd om het mobiele telefoon- en internetverkeer tot 1000 x sneller te maken. Céline Fremault, tot vorige maand de minister van Leefmilieu en Energie van Brussel –de Belgische hoofdstad heeft een eigen parlement en regering- verklaarde nog als bewindvoerder er alles aan te zullen doen om te voorkomen dat 5G ook in Brussel wordt ingevoerd. ‘De inwoners van Brussel zijn geen proefkonijnen wier gezondheid ik met winstoogmerk kan verkopen. Zolang de stralingsstandaarden, bedoeld om de burgers te beschermen, niet worden gerespecteerd, kan ik zulke technologie niet accepteren, 5G of niet.’
    Het is onbekend of de kersverse nieuwe regering van Brussel, waar Fremaults partij cdH (Humanistisch Democratisch Centrum) niet meer aan deelneemt, haar beleid ten aanzien van 5G voortzet. Haar post wordt nu door Ecolo bezet, zeg maar de Franstalige versie van GroenLinks.
    240 wetenschappers pleiten voor moratorium op 5G
    Als minister wilde Fremault de waarschuwingen van 240 wetenschappers uit 41 landen, die na uitgebreide onderzoeken constateerden dat 5G schadelijk kan zijn voor al het biologische leven, niet negeren. Deze wetenschappers hebben daarom bij de Verenigde Naties gepleit voor een voorlopig moratorium op 5G.
    Landen die 5G gaan toestaan –zoals Nederland- kijken alleen naar de thermale (warmte) effecten van 5G, wat volgens deze wetenschappers veel te beperkt is. De gevolgen en bijeffecten van 5G wijzen namelijk op veranderingen in de groei van bacteriën, neuropsychiatrische effecten, schade aan het DNA, en zelfs het ontstaan en bevorderen van kanker.
    Professor: ‘Domste idee in de geschiedenis van de mensheid’
    Professor dr. Martin Pall van de Washington State University noemt 5G zelfs ‘het domste idee in de geschiedenis van de wereld.’ In zijn studies waarschuwt hij voor de zeer hoge energie die nodig is om de elektromagnetische 5G frequentie door muren en vloeren te kunnen laten gaan. Daar zijn extreem veel kleine antennes voor nodig. Uit testen blijkt dat de hoge elektromagnetische frequenties (EMF) vooral impact hebben op de ogen (staar, glaucoom, loslaten netvlies) en nieren (filter- en heropname functie).
    De influx van 5G antennes stuurt een doordringend magnetisch veld door het menselijke lichaam heen dat elektrisch geladen celgroepen zal verstoren. De versterking van deze lichamelijke elektrische velden zal diep in het lichaam EMF-effecten veroorzaken, omdat de straling als een soort echo in het menselijk lichaam zal worden weerkaatst. ‘5G is de grootste aanval van elektrische krachten die het lichaam ooit te verduren heeft gekregen,’ schrijft Lance Johnson voor Natural News. ‘Zodra 5G is uitgerold zal deze aanval non-stop doorgaan.’ (1)
    5G kan 4G in schadelijke gevolgen voor mens en natuur verre overtreffen
    Voor en tijdens de uitrol van het huidige 4G werden waarschuwingen van kritische wetenschappers en andere experts voor het ontstaan van onder meer concentratieverlies, vermoeidheid, slaapproblemen, (chronische) zenuwpijn en bepaalde vormen van kanker in de wind geslagen, alsmede ook de mogelijke schadelijke gevolgen voor bijen en andere insecten, alsmede vleermuizen en vogels.
    Deze –inmiddels opgetreden, maar doorgaans automatisch aan ‘klimaatverandering’ toegeschreven- effecten zijn inmiddels in meer of mindere mate opgetreden. Desondanks zijn deze effecten nog zeer mild vergeleken bij wat er met de volksgezondheid en de natuur kan gebeuren zodra 5G wordt uitgerold.
    Overheden baseren zich veelal op ‘wij van WC-eend’ achtige onderzoeken van wetenschappers die –indirect of direct- de belangen van de industrie dienen omdat ze daar (deels) van afhankelijk zijn. Denk bijvoorbeeld aan de jaren ’60 van de vorige eeuw, toen sigarettenfabrikanten met tal van ‘wetenschappelijke onderzoeken’ in de hand beweerden dat roken niet schadelijk en zelfs gezond voor je is. Ook in onze tijd kunnen bij veel ‘geen schade / schade niet bewezen’ conclusies daarom de nodige vraagtekens worden gesteld.

Xander
    Zie ook o.a.:
    __________________________________________________________

Den Haag | 09.09.2019

Landelijke Demonstratie STOP 5G

Van:  op 21 augustus 2019
    Op 9 september 2019 vindt de Landelijke Demonstratie STOP 5G plaats in Den Haag. We willen dat de overheid de uitrol van 5G stopt vanwege de ernstige gezondheidsschade die de straling van 5G zal veroorzaken. Staatssecretaris Mona Keijzer beweert dat 5G veilig is, maar volgens de Gezondheidsraad is 5G nietgetest op risico’s voor de gezondheid.
    Wij zijn zeer bezorgd over de gezondheidseffecten die de uitrol van 5G zal veroorzaken. Wij, als burgers worden zonder dat we daar enige zeggenschap over hebben opgezadeld met een nieuwe technologie, waarbij de gevolgen voor onze privacy niet te overzien zijn en wij de schadelijke gevolgen voor de gezondheid niet kennen. We hebben geen vrije keus en daarom is uitrol van 5G ondemocratisch.
    -------------------------------------------------------