Inwoners van Den Helder kunnen met idee of plan invloed uitoefenen op de gemeenteraad

• zondag 21 juli 2019
  • Categorie:
  • DEN HELDER
    Nieuwediepers die denken goede ideeën of plannen voor hun stad te hebben, kunnen die op woensdag 18 september ’verkopen’ aan de Helderse gemeenteraad.
    Delano Weltevreden 21-7-2019
    De raad wil inwoners graag ’op een creatieve en constructieve manier’ betrekken bij de besluitvorming van de Helderse volksvertegenwoordiging, hun kennis beter te benutten en hun invloed op het stadsbestuur te vergroten.
    Organisaties met een winstoogmerk kunnen alleen ideeën presenteren die vallen buiten de eigen bedrijfsmatige activiteiten en direct ten goede komen aan de Helderse samenleving. Ideële organisaties (non-profit) zijn welkom. Ook hun ideeen moeten direct ten goede komen aan de Helderse samenleving.
    De ideeënmarkt heeft de uiterlijke vorm van een gewone markt met kraampjes, waarachter inwoners staan die een idee hebben voor de gemeente. Elke deelnemer krijgt drie minuten om zijn of haar idee te pitchen. Als een raadslid overtuigt raakt van zo’n idee, kan hij of zij dat idee adopteren. Het raadslid en de inwoners stellen samen een motie op die ter discussie wordt voorgelegd aan de gemeenteraad.
    De ideeënmarkt wordt van 19.30 tot 21.30 uur gehouden in de vergaderzaal van de gemeenteraad aan de Drs. F. Bijlweg. Aanmelden voor 28 augustus. Het formulier is te vinden op de website van de gemeente. Bellen kan ook: 0223-678105.
    Noordhollands Dagblad