Onderhandelaars coalitie Noord-Holland bedolven onder informatie van maatschappelijke organisaties

• donderdag 25 april 2019
  • Haarlem - De onderhandelaars voor de nieuwe coalitie in Noord-Holland worden bedolven door informatie van maatschappelijke organisaties.
    Roel van Leeuwen 25-4-2019

Deze week zijn de onderhandelingen officieel begonnen.
    Laura Bromet, die door GroenLinks is ingeschakeld als formateur, en de onderhandelaars van GroenLinks, VVD, D66 en PvdA willen de komende tijd een aantal maatschappelijke organisaties betrekken bij de onderhandelingen.
    Maar liefst zeventig partijen hebben al schriftelijk hun input geleverd. In een brief aan Provinciale Staten geeft Bromet aan blij te zijn met de betrokkenheid van de organisaties die nu al informatie hebben gestuurd. Ook bij de onderhandelingen van het vorige college zijn maatschappelijke partijen betrokken bij het proces.
    Vanwege de transparantie van het proces zullen de brieven van de organisaties op de website van de provincie worden gepubliceerd.
    Verder willen de onderhandelingen ook Provinciale Staten betrekken bij de onderhandelingen. De onderhandelaars willen graag gesprekken voeren met alle partijen zodat zij hun aandachtspunten voor het coalitieakkoord kunnen meegeven.
    Noordhollands Dagblad