Vertrekkende burgemeester Nawijn kent alle 22 kernen nog

• woensdag 6 februari 2019
  • Hollands Kroon - Anna Paulowna - Toen Jaap Nawijn (66) zo’n 6,5 jaar geleden als burgemeester van Hollands Kroon werd geïnstalleerd, lepelde hij zonder haperen de 22 kernen op binnen de gemeente.
    Lydia Jasper 6-2-2019

Woensdagmiddag herhaalde hij het kunstje tijdens zijn afscheid op het gemeentehuis in Anna Paulowna en het leverde hem een applaus op.
    Nawijn, vanaf 1 september vorig jaar waarnemend burgemeester, droeg gisteren de ambtsketen over aan locoburgemeester Mary van Gent. De hamer die hij gebruikte bij raadsvergaderingen ging naar Jip Pankras, fractievoorzitter Senioren Hollands Kroon. Rian van Dam neemt op 12 februari de functie van burgemeester op zich.

Burgemeesters

Tijdens de buitengewone raadsvergadering namen diverse collega-burgemeesters het woord. Zoals Koen Schuiling (Den Helder), Bert Blase (Heerhugowaard) en Anne Lize van der Stoel (Landsmeer). Arthur van Dijk, commissaris van de koning, zorgde voor de aftrap. Vanuit Hollands Kroon leverden de wethouders Theo Meskers en Mary van Gent alsmede CDA-fractievoorzitter Sjaak Vriend een bijdrage.
    Nawijn werd omschreven als ’bon vivant’, een passend boegbeeld voor een ambitieuze gemeente en als iemand die lastig op andere gedachten wordt gebracht. ,,Ik omring me graag met jonge, slimme mensen’’, aldus Nawijn. ,,Die geven inspiratie.’’
    Verder sprak hij vol lof zijn man Huib van Santen toe: ,,Want je zult maar met mij getrouwd zijn.’’
    Noordhollands Dagblad

Dekker zei

Lydia Jasper is ook weer voor een paar jaar verzekerd van een baan als opstelschijfster voor haar linkse krantje. Dit artikel kan toch niet meer als "journalistiek" omschreven worden? Het is een loflied op een burgemeester die de zaak jarenlang belazerd heeft met zijn "wonen in de Gemeente en zijn frauduleuze declaraties".

Het hoogtepunt van de loopbaan van Nawijn, 22 kernen kennen in de gemeente Hollands Kroon? Voor de rest overal weggestuurd, alleen in Hollands Kroon niet dankzij de ter ziele gegane democratie in Hollands Kroon. Machtsmisbruik richting ondernemers, schofferen van inwoners, vriendjes bevoordelen, etc, een toonbeeld voor jonge mensen hoe niet integere mensen handelen ten bate van zichzelf. Typische VVD er, een partij die op hoofdlijnen bestaat uit niet integer mensen die vooral goed voor zichzelf en hun netwerk zorgen, en de rest van Nederland daarvoor veelal onder dwang, en desnoods met geweld laten betalen.

Niet helemaal uit zijn hoofd. Hij spiekte van zijn ipad.