Coöperatie geeft Poldermolen nog niet op

• woensdag 16 januari 2019
  • Categorie: , , , ,
  • Hollands Kroon - Wieringerwerf -  ,,Ze zijn gek om  op de rem te gaan staan. De locatie is er, net als de vergunning", zegt een lid van Coöperatie Poldermolen Wieringermeer.

Mike Deutekom 16-1-2019

En het bestuur van de coöperatie onderschrijft die opmerking", laat voorzitter Henk van Bodegom weten als reactie op het standpunt van burgemeester en wethouders van Hollands Kroon dat de Poldermolen er definitief niet komt.

lntrekken

Hij gaat er nog steeds vanuit dat de windturbine wel gebouwd gaat worden ten noorden van Wieringerwerf. De gemeente heeft eerder een vergunning verleend aan de coöperatie en kan deze niet zo maar intrekken. ,,Nu het intrekken van de vergunning geen schijn van kans maakt, probeert het college op een andere manier de stemming te beïnvloeden. Aan een gang naar de bestuursrechter zijn
    in verhouding weinig kosten verbonden. Nu gooit het college het over een andere boeg; zij wil de
    grond niet ter beschikking stellen/verkopen aan de coöperatie, hoewel daar in een concept wel overeenstemming over was."

De coöperatie heeft van de provincie een subsidie ontvangen van tien mille.

,,Geld dat wordt gebruikt voor wervingsactiviteiten. Te beginnen met een informatie-avond op
    21 januari in de kantine van CVW in Slootdorp, aanvang 19.30 uur",  zegt van Bodegom.

Noordhollands Dagblad