Geld voor pand in Oeverse haven

• maandag 1 oktober 2018
  • Het Waddenfonds stelt 43.500 euro beschikbaar om de historische haven in Den Oever voor toeristen aantrekkelijker te maken.
    29-9-2018
    Stichting Onderdak Nautisch Erfgoed Wieringen wil een multifunctioneel gebouw neerzetten.
    Het zal dienst doen als werkplaats, ontmoetingsplaats voor vissers en vrijwilligers en als informatiepunt. Ook krijgt het de functie van vertrekpunt voor vaartochten met historische schepen.
    Alles bijeen moet dit gebouw in de visserijhaven van Den Oever moet helpen om de historische schepen die er liggen beter op de kaart te zetten. Stichting Onderdak Nautisch Erfgoed Wieringen wil in totaal 141.000 euro investeren.
    Ook de stichting Amelander Musea op Ameland krijgt een bijdrage uit het Waddenfonds. Zij krijgt 50.000 om molen de Phenix om te bouwen tot een oliemolen. De totale kosten daarvan zijn ook 141.000 euro.
    Het Waddenfonds heeft de subsidies aan beide projecten toegekend omdat deze lokaal een bijdrage leveren aan het vergroten van de sociaaleconomische vitaliteit in het Waddengebied.
    Noordhollands Dagblad