Nieuwe windmolens opgetuigd langs Noordhollands Kanaal

• woensdag 11 juli 2018
  • Hollands Kroon - Op de dijk langs het Noordhollands Kanaal tussen Breezand en ’t Zand, een van de meest windrijke locaties van Nederland, komen zeven nieuwe turbines te staan.
    Martijn Gijsbertsen 11-7-2018

De vorige windmolens van Windpark Westeinde zijn ontmanteld en verkocht naar Kazachstan.

De exemplaren die nu worden opgetuigd, zijn straks goed voor 6,3 megawatt aan groene stroom: genoeg om vijfduizend huishoudens van elektriciteit te voorzien.

De turbines zijn voorzien van geavanceerde apparatuur, zoals slagschaduwsensoren, een ijsdetectiesysteem en moderne bliksembeveiliging.

Noordhollands Dagblad

Hoe meer windmolens hoe hoger de energie rekening. Tenslotte willen alle windmoleneigenaars mee vreten uit de subsidieruif die verplicht gevuld wordt door de burgers. Het bedrijfsleven ziet het allemaal schaterlachend gebeuren, het kost ze immers niets.

Dekker zei

Een klimaat neutrale woning, een praktijk geval:

Er is me een geval bekend van een zogenaamd klimaat neutrale woning die een aantal jaren geleden is gebouwd. De kosten waren €30.000 hoger als bij een vergelijkbare woning vanwege vloerverwarming(ook op de bovenverdieping), extra dakisolatie, vloerisolatie, muurisolatie, beter(dus duurder) dubbel of driedubbel glas, zonneboiler, zonnepanelen en niet te vergeten de energie slokop, de warmtepomp.
    Omdat het warmtepomp systeem nogal storingsgevoelig is vanwege alle elektronica zijn de kosten van onderhoud tamelijk hoog. Kort geleden moest de woning extra geïsoleerd worden omdat toch gebleken is dat ondanks alle gemaakte extra kosten het systeem de woning in de winter niet op temperatuur kon houden. Ook daarvan zijn de kosten hoog. Hoe willen ze de wat oudere woningen in ons land op deze manier inrichten, de kosten zullen astronomisch zijn.
    Klimaatneutraal klinkt fantastisch, maar de praktijk is dat bij geen wind en zon de energie centrales het systeem aan de gang moeten houden want de 4000 KW stroom vretende warmtepomp moet toch blijven draaien en dat kan alleen door onze energiecentrales. In Duitsland moesten ook zo nodig de kerncentrales gesloten worden. Het resultaat is dat het halve land afgegraven moet worden om de "schone" energiecentrales van bruinkool te voorzien en ondanks dat moet er op grote schaal vanuit Rusland olie en gas worden geïmporteerd. Ondanks al die zogenaamde schone maatregelen is de CO2 uitstoot(CO2 is onmisbaar voor de plantengroei) in Duitsland gestegen. Bij onze oosterburen beginnen ze heel langzaam te begrijpen dat de genomen maatregelen zinloos zijn en de bevolking steeds armer. In Nederland zijn we nog niet zover en moet eerst 3/4 van de bevolking aan de bedelstaf omdat "onze" politici geen aardgas uit Rusland willen importeren.
    De vraag is hoe al die wat oudere huizen in Nederland verwarmd kunnen worden dmv. een warmtepomp die 4000 KW per jaar verbruikt. Wie of wat gaat al die stroom leveren en wie gaat de zeer kostbare aanpassingen van de woningen allemaal betalen? De zonnepanelen en windmolens die bij geen wind of zon slechts 5% van het energieverbruik leveren en dat dan groen noemen en vele miljarden aan subsidie kost, de burgers? Bouwen we de Noordzee vol met windparken waar geen schepen meer kunnen vissen en/of varen en waar de zeezoogdieren op grote schaal het loodje leggen omdat hun navigatiesysteem door het helse gebonk van de windmolens onder water gestoord wordt en de dieren verdwalen en stranden? De dieren zullen op grote schaal sterven, maar alles moet wijken voor de corruptie van een stel mensen die er op een gigantische manier hun zakken mee vullen zoals o.a Ed Nijpels en consorten.