Zeven Helderse partijen bereiken coalitieakkoord

• vrijdag 22 juni 2018
  • Den Helder - De zeven wethouders die Den Helder de komende vier jaar gaan besturen zijn samen goed voor 5,7 voltijdbanen.
     Delano Weltevreden 21-6-2018
    Dat melden de formateurs Hans Huibers en Kees Boelema Robertus. Beter voor Den Helder, CDA, VVD, PvdA, CU, Seniorenpartij en Stadspartij hebben overeenstemming bereikt over de samenwerking in deze bestuursperiode.
    De details daarvan zijn nog niet bekendgemaakt. Als de achterbannen van de partijen hun zegen geven aan de samenwerking, worden de nieuwe wethouders op 9 juli ter benoeming aan de gemeenteraad voorgedragen.

Portefeuilles

De portefeuilles zijn als volgt verdeeld:
    Michiel Wouters, Beter voor Den Helder
    Stedelijke vernieuwing, Stadshart, Detailhandel, Grondexploitatie, Vastgoed, Bestuur en organisatie, Huisvesting, HVC.
    Heleen Keur, CDA
    Ruimtelijke Ordening, Wonen, Regionale samenwerking, Cultuur en erfgoed, Willemsoord/Stelling, Verkeer en vervoer, Toerisme, recreatie en citymarketing, Landbouw.
    Kees Visser, VVD
    Haven, Luchthaven, Civiel-militaire samenwerking, Energietransitie Noordzee, Visserij, Evenementen, Financiën.
    Peter de Vrij, PvdA
    Jeugdbeleid, Jeugdzorg, Beheer openbare ruimte, Sport, Minimabeleid
    Remco Duijnker, Seniorenpartij
    Dierenwelzijn, Communicatie, Dienstverlening en informatiebeveiliging, Milieu en duurzaamheid, Vergunningverlening en handhaving (voor zover het niet de wettelijke taken betreft), Bestuurlijke vernieuwing
    Tjitske Biersteker, ChristenUnie
    WMO, Wijkgericht werken, Gebiedsgerichte aanpak, Volksgezondheid, Integratie
    Pieter Kos, Stadspartij
    Werkgelegenheid, Inkomen, Participatie, Onderwijs, Economische mobiliteit, Arbeidsmarkt

Noordhollands Dagblad

Sam Kooy zei

ZEVEN wethouders ? En dat voor een kleine plaats als Den Helder. Als dat maar goed gaat. Vraag me of of de Raad nog iets te vertellen heeft. Door die versnippering van wethoudersbaantjes zou dat wel eens héél snel waarheid kunnen zijn ! Een positieve kant voor die lieden: ze hebben weer (extra) inkomen voor een aantal jaren. En .... Meskers van HK zal het druk krijgen in het overleg met veel van die lieden.

Dekker zei

Sam Kooy, natuurlijk gaat dat niet goed met zeven wethouders.
    De egootjes binnen de 7 partijen gaan eerdaags opspelen en dan vechten ze elkaar de tent uit.

De autochtone vluchteling. zei

Oh wat dolletjes en wat leuk nu iedereen zijn zin krijgt. Alles komt eindelijk voor elkaar in Den Helder en wat zal de bevolking blij zijn.