’Voldoende vertrouwen tussen VVD en Beter voor Den Helder voor coalitie’

• zaterdag 19 mei 2018
  • Den Helder - Er is volgens de formateurs Kees Boelema Robertus en Hans Huibers voldoende vertrouwen tussen de VVD en Beter voor Den Helder om met deze partijen verder te praten over een nieuwe coalitie in Den Helder.
    Michiel Snik 19-5-2018

De formateurs hebben de individuele gesprekken met de beoogde collegepartners afgerond, zo melden zij in een persbericht.

,,Daarnaast heeft nog een afzonderlijk gesprek tussen VVD en Beter voor Den Helder plaatsgevonden. Doelstelling van deze gesprekken was om vast te stellen of er voldoende vertrouwen is om met de inhoudelijke besprekingen aan te vangen’’, aldus Boelema Robertu en Huibers.

De formateurs stellen vast dat deze basis nu voldoende aanwezig is, zo laat de gemeente weten in het persbericht dat namens het tweetal zaterdag is verstuurd. Beter voor Den Helder had voor de verkiezingen steeds nadrukkelijk gemeld niet met de VVD en D66 in een coalitie te willen zitten.

Komende woensdag, 23 mei, komen de zeven partijen bijeen om de inhoudelijke thema’s van een akkoord vast te stellen. Donderdag en vrijdag zullen inhoudelijke besprekingen over deze thema’s plaatsvinden, zo is de planning. De formateurs melden te hopen voor eind mei de contouren van een akkoord te kunnen opstellen.

Noordhollands Dagblad

Dus dan wordt het als verwacht toch de gewenste en breedgedragen coalitie met ook de PVV en CU in de coalitie vertegenwoordigd.

Theo Moras. zei

Nee! Maar dat blijkt nu echter toch weer niet zo te zijn.
    Wat eigenlijk niemand had verwacht omdat Beter voor Den Helder voor de verkiezingen steeds nadrukkelijk gemeld had niet met de VVD en D66 in een coalitie te willen zitten.
    En voor Beter voor Den Helder waarschijnlijk de laatste keer dat zij de meeste zetels hadden weten te vergaren.
    Nu de stemmen zijn geteld en Beter voor Den Helder de grootste partij is geworden blijkt het toch een misvatting te zijn geweest.
    De PVV die bij deze gemeenteraadsverkiezingen in Den Helder ook op de kieslijst vertegenwoordigd was,en ook bij deze eerste deelname een paar zetels wist te veroveren zou een Wethouder leveren.
    De landelijke voorman van de Christen Unie maakte aan die illusie echter een einde.
    Geen Wethouder en PVV-er in de Helderse Coalitie.
    De Christen Unie heeft met het minimale toch het maximale en niet voor mogelijk gehouden resultaat bereikt.
    Er komt geen PVV-er en geen PVV wethouder in het College van Den Helder en moet er zeker nog vier jaar geduld opgebracht worden door de inwoners van deze kustplaats in de Kop van Noord-Holland.