Schagen waakt voor betutteling

• woensdag 23 mei 2018
  • Schagen . Het nieuwe gemeentebestuur van Schagen is wars van betutteling. Mensen voorschrijven hoe zij moeten leven door allerlei zaken te verbieden!
    Marten Visser 23-5-2018

Coalitiepartij en CDA, Jess en PvdA zien er helemaal niks in. De drie fracties wijden er zelfs een speciale paragraaf aan in het nieuwe coalitieakkoord. Tegen vervlakking door betutteling heet het hoofdstuk.

'Het is niet normaal meer hoezeer groepen in onze samenleving blijven roepen om van alles te verbieden', schrijven de fracties. 'In een goed functionerende democratie houdt de meerderheid rekening met de minderheid, maar kan het niet zover gaan dat het belang van elk groepje mensen ervoor zorgt dat de democratie het gevoel krijgt 'er iets mee te moeten'. Daarmee ontstaat een moderne vorm van betutteling die veel charmante kanten van onze samenleving zal vervlakken.'

Houtkachels

De ene groep dingen verbieden omdat een andere groep zich ergens aan stoort is volgens de coalitiepartijen geen oplossing. ,,Er komt geen gemeentelijk verbod op houtkachels, geen verbod op vuurwerk, geen verbod op fietsen zonder helm, geen verbod op terrasverwarmers en geen discussie rond het Sinterklaasfeest. De gemeente mengt zich ook niet in discussies over traditionele feestdagen, beloven de partijen.

Dat geldt ook zoveel mogelijk voor conflicten tussen burgers, aldus de fracties. Handhavend optreden als gemeente is de laatste optie. 'Mensen die zich aan elkaar storen worden aangemoedigd dat eerst samen uit te praten voordat er bij de gemeente om bijvoorbeeld handhaving of controle wordt gevraagd'.

Noordhollands Dagblad

Gevraagd wat nu precies betutteling is aan het college van burgemeester en wethouders Schagen. Een antwoord hadden zij niet paraat.

De invloed van het cda is duidelijk heel groot in dit coalitieakkoord. Logisch, want tien zetels in de raad. Wordt Schagen net zo'n akelige gemeente als Hollands Kroon?

Zolang het geloof bij veel mensen nog bepalend is zal het met de dag slechter worden in Schagen, maar ook in Hollands Kroon, maar vooral in de grote steden, waar verwarde mensen met honderdduizenden worden geïmporteerd die om zich heen gaan moorden uit naam van hun geloof.
    Over niet al te lange tijd verlangen we terug naar de tijd dat we nog door de gemeentelijke politiek belazerd werden, maar dan is er geen weg meer terug.

Het CDA over betutteling: Het Meldpunt Rookoverlast heeft contact gehad met de demissionair wethouder van het CDA. Hij gaf aan dat de regels betuttelend zijn als buren met elkaar in gevecht gaan over allerlei zaken. Een schutting dat 5 centimeter te hoog is. Of een boom dat te dichtbij de erfgrens staat. Hij gelooft er in dat als je met elkaar ingesprek gehad (dat kan buurtbemiddeling zijn) dat de zaken grotendeels worden opgelost. Een deel van de problemen blijven bestaan. Maar dat is dan jammer dan.

Als iemand stookt op geïmpregneerd hout: Dan komen er grote hoeveelheden arsenicum vrij. Plus een deel chroom 6. In deze situatie betekent dat de vergiftiging door kan blijven gaan als de gemeente hier niets aan doet. Dit heeft grote consequenties voor de volksgezondheid nabij de omgeving van de stoker.

Meldpunt Rookoverlast.
    Tel. 06 49 13 77 77

Ik vind dat de stoker geen overlast mag veroorzaken doet hij dat wel 2000 euro boete net zo als in Duitsland het gaat niet over betutteling maar over vergiftiging van gehele woonwijken

Merkwaardig dat juist het CDA zo tegen betutteling door regeltjes is . Ik vraag me af wat ze nu als "christenen"gaan doen met de Tien Geboden ? Dat is toch ook betutteling? En wel vanaf het eerste uur dat de mensheid de fout in ging ?

Dekker zei

Anoniem 5, ik ben het volkomen met je eens, overlast moet aangepakt worden. Zo ook de overlast van de vergiftiging van mens, dier en natuur door (bollen)boeren, de auto rijdende mens, vakanties met vliegtuig, vracht per vliegtuig, de tonnen smeerlapperij uitbrakende vrachtschepen, liegende politici, liegende ambtenaren, vervuilende industrie, over geboorte van de mens, het importeren van migranten (met een IQ van rond de 60), schreeuwende en gillende kinderen en zo kunnen we nog even door gaan. Het is wel heel erg simplistisch om 1 punt uit te vergroten. Heeft u zelf bijvoorbeeld zonnepanelen, een elektrische auto, warmtepomp, windmolen om uw goede wil te tonen tegenover de mensen die hun kamer verwarmen met een houtkachel?

@Dekker, waarom zijn de patenten van elektrische auto's in handen van oligarchen? Om nog maar niet te spreken over het proces hoe de grondstoffen gewonnen worden voor de accu's. Ik ben het met je eens dat overlast aangepakt dient te worden, echter het dient wel gegronde overlast te zijn, een "BOA" om de oren omdat je even op stoep staat om spullen uit te laden is muggenzifterij. Heel wat van de overlast kan je toeschrijven aan VNO-NCW, tot aan het importeren van migranten die straks als goedkope arbeidskracht kunnen dienen, dat doen ze al decennia lang. Net zoals "groen' een rechtse hobby is om de eigen verdienmodellen te faciliteren.

Dkker zei

Laatste anoniem,
    Mijn commentaartje was cynisch bedoeld jegens de groene idioterie en de zeurders er omheen die geen notie hebben van wat er allemaal speelt, maar wel een grote zeurderige mond opzetten.