Reanimatiepoging in Den Helder van ’coalitie stiekem’

• vrijdag 4 mei 2018
  • Categorie: , ,
  • Den Helder - Als een coalitie met CDA en VVD niet lukt, gaat Carlo Assorgia (Beter voor Den Helder) proberen de mislukte ’coalitie stiekem’ nieuw leven in te blazen.
    Delano Weltevreden 4-5-2018
    Beter voor Den Helder wil geen coalitie steunen waarin de landelijke partijen getalsmatig het overwicht hebben. CDA en VVD willen graag een brede coalitie, Assorgia houdt vast aan een coalitie van BvDH, CDA, VVD, Stadspartij en Seniorenpartij.
    ,,Zij willen geen coalitie van vijf partijen en wij willen alleen over deze vijf praten. Als PvdA zich aansluit bij het blok van CDA en VVD heb je bijna een herhaling van de vorige coalitie. Wij gaan die partijen niet aan een meerderheid helpen. Een combinatie van drie lokale partijen en twee landelijke is heel mooi. Het CDA loopt voor de tweede keer weg. De eerste coalitie die we voorstelden is stukgelopen omdat zij de VVD er perse bij wilden hebben. De vorige coalitie heeft slecht beleid gevoerd en heeft vijf zetels zetels verloren.’’

Reanimeren

Als CDA en VVD niet ingaan op het finale bod van ’Beter’, gaat Assorgia proberen de mislukte coalitie met PPV, CU, Seniorenpartij, Stadspartij en Behoorlijk Bestuur te reanimeren. Stadspartij had onder meer moeite met de, in zijn ogen, onervaren kandidaten van de andere partijen. ,,We gaan kijken wat we kunnen doen om het akkoord toch ondertekend te krijgen. We praten gewoon verder.’’
    Noordhollands Dagblad