Helderse ChristenUnie mag van leden samen met PVV

• vrijdag 4 mei 2018
  • Categorie: , ,
  • Den Helder - De leden van CU Den Helder hebben geen bezwaar tegen een samenwerking met de PVV.
    Delano Weltevreden 4-5-2018
    Dat hebben zij donderdagavond duidelijk gemaakt tijdens een ledenvergadering. Fractievoorzitter Tjitske Biersteker legde daar verantwoording af over het akkoord dat zij had gesloten met PVV, Beter voor Den Helder, Seniorenpartij, Stadspartij en Behoorlijk Bestuur. Die beoogde coalitie is uiteengevallen omdat de Stadspartij zich terugtrok.
    ,,De leden vinden wel dat we een volgende keer expliciet in een eventueel akkoord moeten opnemen welke vrije kwesties er zijn en hoe wij daar als ChristenUnie mee omgaan’’, aldus Biersteker.
    Een week geleden riep landelijk voorzitter Piet Adema van de CU de Helderse afdeling op om de besprekingen met PVV af te breken. Volgens hem staan de twee partijen op belangrijke punten lijnrecht tegenover elkaar.
    De Helderse afdeling legt die oproep dus naast zich neer. In een verklaring zeggen de fractie en het bestuur van de Helderse afdeling dat het landelijk bestuur de eigen verantwoordelijkheid van de afdeling erkent.

Noordhollands dagblad