Microsoft vraagt ideeën uit gemeente

• donderdag 17 mei 2018
  • Hollands Kroon - Nederland en met name de gemeente Hollands Kroon is een proeftuin voor softwaregigant Microsoft.
    Mike Deutekom 17-5-2018
    Het Amerikaanse bedrijf probeert hier een nieuwe strategie uit om iets terug te doen in de gemeenschappen waar ze actief is.
    Dat zegt directeur Mike Miles, verantwoordelijk voor de impact die de massieve datacentra veroorzaken in de samenleving waar ze worden gebouwd. De ’Senior Director of Datacenter Community Impact’ was uit Seattle in de Verenigde Staten overgevlogen naar Nederland om onder meer in Wieringerwerf cheques uit te delen aan maatschappelijke organisaties.

Techlab

De stichting Sport en Welzijn Wieringermeer, stichtingen Surplus en Sarkon, rsg Wiringherlant, Hollands Kroonse Uitdaging, de Cultuurschuur en de Lions kregen van Microsoft financiële ondersteuning voor hun diverse projecten. Zo kunnen de basisscholen van Surplus en Sarkon en rsg Wiringherlant een techlab opzetten en kan de Cultuurschuur het interieur van de Theaterzaal onder handen nemen.
    ,,En dat is het idee achter ons programma. We willen van de inwoners van de gemeenschappen waar we aanwezig zijn weten waar we ze mee kunnen helpen’’, zegt Miles. ,,Dat doen we in Nederland, hier in Hollands Kroon voor het eerst op deze manier. Elders in de wereld laten we ons personeel met ideeën komen hoe we de lokale bevolking kunnen ondersteunen. Hier willen we het samen doen met de maatschappelijke organisaties. Die zijn in Nederland mondig genoeg om hun hand op te durven steken. En weten beter waar behoefte aan is.’’
    Hoe hoog de bedragen zijn die Microsoft uitdeelt, wil Miles niet zeggen. ,,We willen geen scheve gezichten. Maar het kan variëren van twintigduizend tot honderdduizend dollar, of euro moet ik zeggen. Het is net met wat voor idee men komt en het belang voor de samenleving.’’
    Miles zei gisteren tegen de vertegenwoordigers van de zes organisaties in de Cultuurschuur dat hij de mooiste baan ter wereld heeft. ,,Ik mag geld uitdelen om mensen te helpen. Microsoft wil een gezonde relatie met de samenleving om ons heen. Daarom zijn we dit jaar begonnen met dit programma waarbij de samenleving zelf ideeën bij ons kan aandragen. Het criteria is daarbij niet ’wat heeft Microsoft eraan’ maar wat heeft de gemeenschap eraan.’’

Noordhollands Dagblad

wat lief van microsoft. goedmaker voor spuuglelijke torenflats?

Dat moet ook makkelijk kunnen met alle voordeeltjes die Hollands Kroon aan Microsoft heeft geboden (hoe staat het met de toevoerweg?).

Of willen ze nog meer (wat eigenlijk niet kan) en moet de omgeving eerst gemasseerd worden?

peter oudhuis zei

snellere internet voor Hollands Kroon?? kosten 14,5 miljoen euro.
    dat moet toch geen probleem zijn voor Microsoft

Zorro zei

Amerikanen doen niets voor niets - altijd dubbele bodem.

De propaganda ruik ik door het beeldscherm heen. Nagenoeg geen belasting betalen en een klein gedeelte van wat men niet hoeft te betalen aan belasting (dat bovendien belasting aftrekbaar is) ten opzichte van normaal bedrijf uitdelen aan de omgeving. Goodwill kopen, of netjes gezegd een mooie verkapte manier van omkoping. Zo doorzichtig.

Wij zijn toch geen ontwikkelingsland? Als we betere wethouders kiezen kunnen we onze eigen broek toch wel ophouden? Rot toch op met dit omkoopgeld.