Helderse CU mag van partij niet met PVV in zee

• zaterdag 28 april 2018
  • Categorie: , ,
  • Den Helder - De ChristenUnie heeft de lokale afdeling in Den Helder te verstaan gegeven dat die niet met de PVV een college kan vormen.
    28-4-2008 ANP
    Partijvoorzitter Piet Adema rekent erop dat de Helderse CU de coalitieonderhandelingen met de partij van Geert Wilders afbreekt.
    Adema is ,,onaangenaam verrast'' door het nieuws dat de lokale ChristenUnie en PVV en vier andere partijen het al bijna eens zouden zijn over een coalitieakkoord. Hij noemt dat ,,hoogst onverstandig'' en hij heeft vragen over de manier waarop de onderhandelingen tot stand zijn gekomen. De voorzitter gaat ,,ervan uit dat de zorgen die er zijn over de beoogde samenwerking serieus worden genomen en tot een nieuw, verstandig besluit leiden''.
    De CU-voorzitter wijst erop dat zijn partij en de PVV aan het Binnenhof juist vaak tegenover elkaar staan. De plaatselijke afdeling vond echter dat de Helderse PVV zich gematigder opstelt en daarom met die PVV'ers wel te praten valt.
    De fractievoorzitter van de Helderse CU, Tjitske Biersteker, zegt desgevraagd geen commentaar te hebben. Zij is naar eigen zeggen niet benaderd door Adema over deze kwestie. Bestuurssecretaris Piet Bras zegt dat de kwestie vrijdagavond in het bestuur is besproken en dat is besloten een mogelijke coalitie met de PVV voor te leggen aan de leden, komende donderdag. Hij heeft contact gehad met Adema over de zaak, maar zegt zijn standpunt mee te nemen als ,,één van de reacties'' die er over deze zaak worden gegeven.
    ,,Het conceptakkoord lijkt er goed uit te zien'', zegt hij ,,maar de PVV erbij lijkt wel een struikelblok''. Hij kan het zich voorstellen dat de landelijke partijtop zich nu bemoeit met deze kwestie, maar ,,we moeten ons wel realiseren wat samenwerking met de PVV met de beeldvorming doet'', stelt hij. Maar in principe beslist de lokale afdeling zelf wat ze doet, aldus Bras.

ANP

Van je Christelijke broeders moet je het maar hebben, ze gaan wel met moslim partijen in zee terwijl de Christenen in grote getale in het Midden Oosten worden uitgeroeid. Het wordt steeds enger in Nederland.

anoniem zei

Je bent gereformeerd of je bent het niet; altijd al de grootste schijnheilen in dit land geweest.

Sam Kooy zei

Hoofdrol ? Vrijheid van Godsdienst. Kán slechts de snige reden zijn van de CU. Daar motte ze gvd eens en voor altijd vanaf stappen. Conclusie: CU pleit voor overruling door allerhande moslimpartijen die hier - zie het Midden-Oosten - de boel binnen tig jaren op stelten gaan zetten en diezelfde CU uitroeien ! Geluk voor mij: ik ben 79 !

christenunie.....
    Per direct opheffen.