Dokbedrijf Luyt meert eerste schip aan nieuwe kade in Den Oever af

• vrijdag 9 maart 2018
  • Hollands Kroon - Den Oever - Aan de nieuwe, verbrede kade nabij het havenkantoor in de Vissershaven in Den Oever is het eerste schip afgemeerd, dat voor onderhoud en reparatie bij machinefabriek/dokbedrijf Luyt ligt.

9-3-2018
    ,,Met stroom via onze eigen aggregaat’’, laat directeur Jacoline Luijt weten. ,,Want stroom is niet aangelegd, net als andere voorzieningen die wij nodig hebben voor uitvoering van ons werk.’’

In de clinch

De onderneming met circa vijftig werknemers ligt hierover in de clinch met de gemeente Hollands Kroon, die als havenbeheerder in de ogen van Luyt voor deze kosten moet opdraaien.
    Volgens de directeur is eerder met de gemeente afgesproken dat de dokwerkzaamheden van de dorpskant van de Vissershaven naar de overkant zouden worden verhuisd, mits Luyt daar geen nadeel van zou ondervinden.
    Strop
    Intussen wordt het bedrijf geconfronteerd met een strop van enkele tonnen, omdat eerst een subsidie is misgelopen voor de bouw van een nieuwe schepenlift en daarna vaartuigen op last van burgemeester Jaap Nawijn uit de vertrouwde hoek moesten worden versleept.
    Dit in verband met het verbreden van de kade daar als gevolg van de dijkversterking in Den Oever. Luyt wil al die kosten op Hollands Kroon verhalen.
    ,,We leggen schepen toch neer aan de nieuwe kade, omdat op de tijdelijk aangewezen plekken onvoldoende plaats is en het voor ons personeel ook daar slecht werkbaar is.’’
    Coupure
    ,,Vanwege werk aan de coupure en kade bij de visafslag zijn die ligplaatsen bovendien slecht bereikbaar.’’

Noordhollands Dagblad

Een mooi voorbeeld van het wanbeleid veroorzaakt door het college van B&W. Theo Meskers, voorop als afgetreden wethouder, zonder verantwoording af te leggen aan de raad. Deze kosten veroorzaakt worden straks op het bordje van de onwetenden "staatsburgers" van Hollands Kroon neergelegd. De parasieten, die het veroorzaakt hebben, en die leven van gelden opgebracht door onwetenden staatsburgers, die nog steeds hun eigen verantwoordelijkheid en bevoegdheid in een machtiging weggeven aan een politieke vereniging (stemmen), blijven hun spel gewoon spelen totdat de massa geheel tot de bedelstaf is veroordeeld. Er is maar één oplossing: massaal de eigen verantwoordelijkheid en bevoegdheid niet meer weggeven in een machtiging aan een politieke vereniging. Hollands Kroon hangt nu ook weer vol met "vervuiling" van politieke verenigingen die gebruik maken van de onwetendheid van de staatsburgers, om hen over de streep te trekken hun politieke vereniging een machtiging te geven met allerlei beloften. De Lada "vervuiling" geeft de minachting aan richting het volk door de slagzin te gebruiken "de inwoners aan zet". VVD roept "aanpakken en oplossen" op hun "vervuiling", de kwestie bij Luyt geeft aan dat ze keihard het volk voorliegen. Namasté!

Sam Kooy zei

Beste Anoniem: schrijf dit eens rechtstreeks aan de Raad en het zogenaamde College van HK. Komt het ook nog op de agenda van een volgende raadsvergadering. Mijn echtgenote is een paar weken geleden overleden ............... maar anders ..............! Vandaar dat ik mij maanden rustig zal houden.