Plaatsing Waddenbelevingspunt in Den Oever

• woensdag 13 december 2017
  • Categorie: , ,
  • Hollands Kroon - Het Waddenbelevingspunt is bijna klaar om geplaatst te worden in Den Oever. 12-12-2017

Op dit moment wordt door KWS/VSF (VolkerWessels) de laatste hand gelegd aan het uitkijkpunt, waarna het per schip naar Den Oever wordt vervoerd. De plaatsing en montage vindt naar verwachting plaats tussen 19 en 22 december.

Samenwerkende partijen

Uitkijkpunt is bijna klaar om geplaatst te worden.
    Het uitkijkpunt, dat geplaatst wordt in de Waddenhaven, is ontwikkeld met inzet van veel partijen waaronder De Nieuwe Afsluitdijk en met financiële ondersteuning van Vogelbescherming Nederland, de provincie Noord-Holland, Staatsbosbeheer en het Waddenfonds. Het ontwerp is van Knevel Architecten uit Amsterdam en de productie en plaatsing is in handen van KWS/VSF (VolkerWessels). Het object is een belangrijke schakel in het programma Waddenpoort Den Oever dat als doel de versterking van de economie van Den Oever heeft.

Plaatsing

Bij windkracht 6 en harder wordt de plaatsing uitgesteld. Op dat moment is het namelijk niet veilig om het bouwwerk te plaatsen. Het gebied rondom het Waddenbelevingspunt is tijdens de plaatsing niet toegankelijk. Geïnteresseerden kunnen de bouw bekijken vanaf de Havenkade (u gaat naar Google maps).

Opening Waddenbelevingspunt

Laatste hand wordt gelegd aan Waddenbelevingspunt.
    In het voorjaar van 2018 wordt het Waddenbelevingspunt officieel geopend.
    Fotobijschrift: Op dit moment wordt door KWS/VSF (VolkerWessels) de laatste hand gelegd aan het uitkijkpunt.

Noortje Slot

Woordvoerder
    Gemeente Hollands Kroon

Postadres:          Postbus 8, 1760 AA Anna Paulowna
    Telefoon:            088-321 5134 / 06-128 995 55

De hobby's van Meskers en zijn kompanen mag wat kosten.
    Misschien is het voor de raadsleden, tenminste als ze zijn uitgeslapen, eens de moeite om uit te zoeken hoe kort de lijntjes zijn van Meskers met Knevel Architecten uit Amsterdam en KWS/VSF (VolkerWessels)?

Sam Kooy zei

Het z.g. Waddenbelevingspunt komt te staan daar waar Meskers en kompaan Kerssens het goed uitkwam. Omdat jij als bezoeker ter plekke niet het echte wad kunt ervaren, geen zeehond kunt zien zonnebaden en vanwege het abominabele toegangspad nauwelijks op de been kunt blijven al ware het alleen al de afstand van het parkeerterrein naar het punt en de wijze om dit te bereiken ! Er is inderdaad met gemeenschapsgeld gesmeten. Met bijv. ook tonnen voor een toeristenstrandje aan de Hofmanshaven dat al een beetje is verworden tot een plek voor potloodventers, homo-activiteiten en ongetwijfeld in een verzamelplaats gaat veranderen voor criminelen en de aan hen verbonden 'werkzaamheden'. Eigen waarneming: in het hoogseizoen geen enkele toerist, geen enkele caravan en geen enkele camper. Zelfs geen bezoekers ! Mijn portemonnaie huilt. Gemeente Hollandskroon - bijz. Meskers - ten voeten uit.

Bakker zei

Aan de oostkant van de gemeente Hollands Kroon wordt een strandje aangelegd waar niemand komt en aan de westkant van de gemeente wordt voor heel veel geld een haven aangelegd waar ook geen hond komt.
    Voorwaar een prestatie van jewelste om zoveel gemeenschapsgeld weg te gooien met als doel je relaties die er tonnen aan verdienen tevreden houden. Of zou het anders zijn Meskers en je vrienden?

Jervin Tonneman zei

Arme Meskers hij kan er niet bij zijn tijdens het plaatsen van zijn speeltje.

h.oldeboom zei

Al die instanties die 'bijdragen' aan dit nep project zijn (semi)-overheidsinstanties en/of volop betaald uit door de staat verstrekte subsidies. Mooi voorbeeld van wederom een proto-communistisch EU project dat zeker de goedkeuring heeft van Brussel en nooit zijn geld op zal brengen. Maar goed, al die prutsers van die instanties hebben ook weer even het gevoel gehad belangrijk te zijn door het geld van de belastingbetaler uit te geven.