Groen Links klimt in de pen vanwege lichtvervuiling

• donderdag 14 december 2017
  • Categorie: , ,
  • Hollands Kroon -  Wieringerwerf -  Groenlinks Medemblik heeft een brief gestuurd aan de gemeente Hollands Kroon over lichtvervuiling van kassen op hun grondgebied.
    Lydia Jasper 14-12-2017

De fractie ontvangt regelmatig klachten van burgers die zich daaraan storen. De burgers willen hun sterrenhemel terug, staat in de brief te lezen. Toen de kassen in de Wieringenmeer kwamen, werd volgens de fractie beloofd dat we niet bang hoefden zijn voor oranje luchten. Groenlinks Medemblik stelt dat van de ondernemers een zekere professionaliteit wordt verwacht. Ook doet zij een beroep op moreel besef.

Eerder ontving PvdA Hollands Kroon klachten over de luchtvervuiling vanuit de Wieringermeer.

Noordhollands Dagblad

Het is afschuwelijk om dit in de nacht te zien.
    Maar ja, HANDHAVEN in de gemeente Hollands Kroon is nogal wat.

Alleen als er geen sneeuw op je dak ligt komt de politie langs.
    Wij willen u controleren want er ligt geen sneeuw op uw dak.
    Echt gebeurd!

Dit is landelijk beleid schijnbaar. Afgelopen week twitterde een politieagente (lees een NSB- er):
    Vermoeden van een hennepkwekerij? Tip: kijk vandaag eens goed naar een dak van de woning. Blijft de sneeuw overal liggen behalve daar? Dan kan uw vermoeden wel eens kloppen! Meld dit bij de politie! Zij heet Patricia Hagenaar ter controle.

In de oorlog kreeg je 7,50 voor het aangeven van een jood.

Daar hebben ze alle tijd voor.