Praat mee met de gemeenteraad over het welstandsbeleid in Hollands Kroon

• vrijdag 17 november 2017
  • Categorie:
  • Hollands Kroon - De gemeenteraad organiseert op 21 november 2017 een beeldvormende bijeenkomst over het welstandsbeleid.

Geïnteresseerden zijn van harte uitgenodigd om hierbij aanwezig te zijn. De avond duurt van 20.00 – 22.00 uur en vindt plaats in MFA De Ontmoeting, De Verwachting 1 in Anna Paulowna.

Lees verder op onze website

Noortje Slot

Woordvoerder
    Gemeente Hollands Kroon

Postadres:          Postbus 8, 1760 AA Anna Paulowna
    Telefoon:            088-321 5134 / 06-128 995 55

Bakker zei

Misschien kan de Gemeenteraad beter een bijeenkomst houden over de wantoestanden binnen de Gemeente, daar schieten de burgers wat mee op, tenminste als er dan ook naar de burgers geluisterd wordt en dat zal dan wel weer niet.

Een voorbeeld:
    De Gemeente maakt recent melding van asbestvervuiling rond de botenloods van mevr.v.d.Ham, de zaak wordt de eerstkomende raadsvergadering behandeld.
    Tientallen jaren geleden is die grond in Van Ewijcksluis volgestort met puin + asbest afkomstig van de sloop van het oude rusthuis van Wieringerwaard.
    Omstreeks 2005 staken de stukken asbest boven de grond van de manege, de loods van v.d.Ham en de groenstroken rond de parkeerplaats. Het hele terrein is toen afgezet en de oppervlakte is gereinigd door arbeiders met witte pakken aan en maskers voor. Wethouder Steenbergen, de enige correcte wethouder die Anna Paulowna ooit heeft voortgebracht, oordeelde toen dat het hele terrein gesaneerd moest worden. De Provincie was toen zeer ruimhartig met subsidie.
    Helaas met het verdwijnen van dhr. Steenbergen is dat project niet meer van de grond gekomen.
    Begin 2013 is de Gemeente door een inwoner van Van Ewijcksluis gewaarschuwd omdat de Provincie waarschuwde het subsidiëren van vervuilde grond te beperken. De Gemeente en toen die niet reageerde, wethouder Lia Franken is gewaarschuwd voor de asbest-en ook kwikvervuiling. Na lang gezeur werd dan eindelijk bericht dat: de Milieudienst heeft "onderzoek" gepleegd en de uitkomst daarvan was dat er geen vervuiling van asbest is geconstateerd. Dus 8 jaar daarvoor lag het er droog van asbest aan de oppervlakte, er liepen mannen in witte pakken met maskers, de boel was afgezet en de Milieudienst heeft geen snippertje kunnen vinden.

Recent heeft de Gemeente er zelf een melding van gemaakt terwijl er in feite volgens de Gemeente opeens na 2005 niets aan de hand was, tot voor kort dan en dat is toch uiterst merkwaardig.

Of de Provincie nog genegen is de sanering te subsidiëren is nog maar de vraag, anders draaien de burgers van Hollands Kroon op voor het saneren van de grond bij Coöperatie ZAP, de Manege, de parkeerplaats en de grond rond de loods van v.d.Ham.
    Kortom, de Gemeente is weer in gebreke gebleven en de burgers draaien waarschijnlijk voor de gigantische saneringskosten op.
    Portefeuille van wethouder Groot?????!!!!

Sam Kooy zei

Mee praten met de gemeenteraad ? Moet je als organisator wel durf hebben ! Het dagelijks bestuur van de gemeente - v.z.v. daar nog iets van over gebleven is - heeft uiteraard Noortje Slot er op af gestuurd. Kunnen de verantwoordelijken zich achter haar verschuilen. Hetgeen haar niet ontheft van medeschuldige aan het HK-beleid. Toelichting: zij staat er immers voor 100% achter !!!