Gebruikers van sporthal Veerburg in Anna Paulowna willen beheer tot medio 2019 overnemen

• vrijdag 17 november 2017
  • Categorie:
  • Hollands Kroon - De gebruikers van sporthal Veerburg in Anna Paulowna zijn bereid tot in ieder geval medio 2019 het beheer van de zaal (exclusief verpachte horeca en particuliere trainingszalen) van de gemeente over te nemen.

Martijn Gijsbertsen 16-11-2017
    ,,We hebben de intentie uitgesproken om taken op ons te nemen, zodat de hal niet per 1 januari 2018 dicht hoeft’’, aldus voorzitter Siem van Balen Blanken van SV Kleine Sluis (onder meer handbal, korfbal en zaalvoetbal).

Schoonmaak

Behalve de Polderse omnivereniging willen ook judoclub De Uitkomst, Dokev (gymnastiek/turnen), Dansschool Marianne en musicalstichting Ap-Art mensen leveren voor administratie en schoonmaak.
    Voorwaarde is dat Hollands Kroon jaarlijks 25.000 euro op tafel legt.
    De gemeente wil Veerbrug liefst afstoten. De zaal is een schip van bijleg en kost de gemeente nu per jaar het twee- tot drievoudige.

Afspraken

Woordvoerster Noortje Slot beaamt het relaas van Van Balen Blanken en stelt dat afspraken nog nader moeten worden uitgewerkt.
    ,,In de tussentijd gaan wij als SV Kleine Sluis ons best doen om onderzoek uit te voeren naar wat het kost om een nieuwe sporthal op ons complex aan de Randweg voor elkaar te krijgen’’, stelt de Kleine Sluis-voorzitter.

Offertes

,,Wij dachten dat de gemeente het initiatief zou nemen om offertes op te vragen en een begroting te maken. Dat is een misverstand, nu pakken wij dat op.’’
    SV Kleine Sluis heeft dat plan eerder gepresenteerd en denkt dat het rond de twee miljoen euro kost.
    Noordhollands Dagblad